Jump to content

Fast forstørrelse med stor lysåpning


ZG47

Recommended Posts

Zeiss produserer ikke slike sikter lenger. S&B har en variant som heter Klassik 8x56. Kahles har en som heter CB 7x56 og som også finnes i 8x56. Meopta har vel også en i 7x56.

 

Spørs om du ikke må høre med importører om å få tak i en. Tviler på at butikkene har slike på lager. De er ikke de mest etterspurte siktene. En gang eller to hvert skuddår dukker det opp slike sikter til salgs her på forumet. Og jeg tror jeg har sett et par på Finn.no en gang, men særlig vanlige er de ikke.

 

Edit: Sjekk Ebay. Skriv "rifle scope 8x56", og du vil få opp noen varianter. Noen sender også til Norge.

Link to comment
Share on other sites

Egun har ikke mye faste sikter som selges løst om dagen, hvis en vil kan en også få med ei børse med siktet ønsket montert på. Finanskrisen traff Tyskland også så mange er ute etter gode rimelige sikter. Se på Finn.no og Egun og ha litt tålmod hvis ikke merket er i vanlig handel.

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for innspill!

Jeg har ikke dårlig tid og sjekker på tipsene deres. Siktet skal for øvrig stå på en Steyr Luxus fra -80 tallet i kal 243 Win - disse har så tynne piper inn mot låskassa at det er god plass selv med laveste montasje.

 

Mange takk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...