Jump to content

Spørsmål ang skrue som sitter fast


Kimis

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har en baikal izh 46m som jeg skulle vedlikeholde igår. Men så er det to skruer som sitter som inni hæ****e... Den ene er en skrue som holder grepet og den andre er en skrue som fester avtrekkeren til avtrekk mekanismen, den er skrudd på en skinne...

 

Gjør det noe å spraye X4/wd40 ned på skruen, dvs. vil treverket på grepet ta noe skade av X4/WD40?

 

Skruen som holder avtrekket på plass, er denne er festet med locktite fra frabrikk? Den sitter som bare det og jeg er litt redd for å ødelegge noe vedr. avtrekk mekanismen. Grunnen til at jeg skal ha opp denne skruen er for å flytte avtrekkeren litt lengre bakover.

 

Takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke til akkurat den Baikal modellen, men hvordan vil du klare å flytte avtrekkerne og samtidig ivareta inngrep på avtrekk og sikring?

 

X4/WD40 vil skade/ødelegge treverket ja.

 

Viktig å ha skrujern som passer slik at du ikke ødelegger skruesporene. Brownells har flere bitsett som passer til å skru på børser.

Link to comment
Share on other sites

Gjør det noe å spraye X4/wd40 ned på skruen, dvs. vil treverket på grepet ta noe skade av X4/WD40?

Det er stor mulighet for at treverket blir misfarget av oljen.

Se om du kan komme til med en bomulsspinne eller noe med olje direkte til stål.

 

Den sitter som bare det og jeg er litt redd for å ødelegge noe vedr. avtrekk mekanismen.

Prøv med en batteridrill og sett momentet på lavt og prøv å slå

rust/Loctite til pulver. Du må regne med at dette kan ta noen minutter. Pass på at du bruker bits som passer perfekt.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke til akkurat den Baikal modellen, men hvordan vil du klare å flytte avtrekkerne og samtidig ivareta inngrep på avtrekk og sikring? .

 

 

Hei. Det er mulig jeg bruker ordet "avtrekkeren" feil. Men jeg mener iallefall der du legger fingeren når du skyter og presser bak over. Den er fester på en skinne, slik at det er meningen å flytte den frem og tilbake. Kom gjerne med det korrekte ordet :)

 

http://www.pilkguns.com/tenp/spizh46.htm" target="_blank

 

Se linken så er det skrue D som jeg skal løsne.

Link to comment
Share on other sites

Den sitter som bare det og jeg er litt redd for å ødelegge noe vedr. avtrekk mekanismen.

 

Prøv med en batteridrill og sett momentet på lavt og prøv å slå

rust/Loctite til pulver. Du må regne med at dette kan ta noen minutter. Pass på at du bruker bits som passer perfekt.

 

Mvh

Jim114

 

Jeg skal prøve det, men er det noe sjanse for at noe inne i avtrekk mekanismen kan ta skade ved å gjøre dette?

Jeg har en haug med bits og har funnet en som passer perfekt, slik at sporet i skruen tar ikke skade :)

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke til akkurat den Baikal modellen, men hvordan vil du klare å flytte avtrekkerne og samtidig ivareta inngrep på avtrekk og sikring? .

 

 

Hei. Det er mulig jeg bruker ordet "avtrekkeren" feil. Men jeg mener iallefall der du legger fingeren når du skyter og presser bak over. Den er fester på en skinne, slik at det er meningen å flytte den frem og tilbake. Kom gjerne med det korrekte ordet :)

 

http://www.pilkguns.com/tenp/spizh46.htm" target="_blank" target="_blank

 

Se linken så er det skrue D som jeg skal løsne.

 

Beklager jeg leste Baikal og tenkte automatisk hagle, dermed lyste varsellampene. Bare se bort fra denne kommentaren :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...