Jump to content

Tikka t3 223 magasin problemer


Xesray

Recommended Posts

Er det flere som sliter med magasinen til denne børsen?

 

Det har seg sånn at eg sliter ut magasinen etter 100/200 skudd

No er eg på 3 magasinet siden eg kjøpte børsa, får nye magasiner ver gang uten noe mass og fjas.

Men eg mener at dette i seg sjøl e alt for dårlig, vet at det fins underbeslag og stålmagasiner, men eg har ingen lyst å betale så mye når man betaler 9,5k for ny rifle.

 

Det som skjer er at plasten på innsidene på magasinet blir slitt og kulen vipper opp og da får ikkje bolten fatt i hylsen og løper da bare over patronen.

Link to comment
Share on other sites

Har også dette problemet med min t3 223. Har to magasiner, kommer ikke helt på hvor mange de tar i farten, men tror det ene tar 4 eller 5 skudd og det andre tar 3 eller 4. For meg er hvertfall det minste magasinet litt bedre, men et utrolig irriterende problem når det raske oppfølgingsskuddet klikker...

Link to comment
Share on other sites

Dere får nye magasiner om dere klager, men eg begynner å bli litt lei av å bytte magasinene, går med en del kjøring frem og tilbake. Det er alt for dårlig av tikka å levere disse magasinene, problemet hadde vert løst med lepper av alu eller stål. Riflen er et kanon våpen men magasinene er noe forbanna ræll uten like.

 

Eg har folk som har vudert å kjøpe våpene i samme kaliber som ikkje vil kjøpe våpenet på grunn av magasinene.

Link to comment
Share on other sites

Ja, da tar jeg meg nok en tur ut og klager. Er utrolig irriterende ja! For meg virker det nesten som at den fjæra eller hva det er som presser patronene opp er litt dårlig. Virker som at presset ligger litt for langt foran slik at patronen ikke ligger vannrett når jeg skal lade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...