Jump to content

Beste jaktpatron 6,5x55


ctm-4

Recommended Posts

Kommer litt an på kva du skal skyte,mulige avstander osv.Men for normale jakthold på hjort og elg er 140grs Rhino ein vinnar i mine auger.Har skutt ein heil del hjort med den kula i 6,5x55,å den har aldri skuffa på nokon måte.Ellers so er 140grs Accubond ei kjempekule i 6,5.Skuddplassering er som alltid avgjerande for korleis slaktet vil sjå ut,og effekten av treffet.Sånn er det bare :winke1: Har skutt hjort med Lapua mega,norma oryx,swift aframe,scirocco2,Nosler partition,forbedret Elite,sierra gameking,Remington corelockt ultra,Federal Fusion og you name it...Har slått meg til ro med accubond og Rhino med ein passe mengde Mrp bak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte Mega før, har bare skutt rådyr med den, men syns slakta ble fine. Var så ett år jeg ikke fikk tak i Mega, så prøvde Oryx i steden, har ikke skutt så mange rådyr med Oryxen, men merker ikke så stor forskjell på Mega og Oryx. er vel skuddplassering som avgjør mye hvordan slaktet blir, har ett par stygge slakt med megaen, men det var nok min egenskyld. Når jeg har fått brukt opp lageret av Oryx, så er planen å prøve Ferdigrulla Rhina 150 grs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...