Jump to content

38 Wadcutter som tumler


Tom K

Recommended Posts

har i lang tid brukt en oppskrift med 4,4gr N32C bak en 125gr H&N belagt wadcutter i min 6" S&W, dette har fungert veldig bra og både ammo og revolver er langt bedre det jeg klarer å utnytte, jeg har nå fått bygd en 686 med 2,5" løp og her ser jeg anntydning til at kula treffer blinken litt på skå på 25 m ....hva kan dette komme av ? Jeg har også testet samme ladning men med 148gr wc og da var hulla skikkelig ovale, er ikke wadcutter så godt egnet i korte løp ?

Link to comment
Share on other sites

Min 2,5" snubb funker fint med samme ladning som 6". Bruker noe mindre krutt enn deg men samme kule satt 1mm over hylsekant.

Har samme ladinger som de Partisan du prøvde, men med 124grn Berrys FP hvis du trenger/vill prøve. problemet er vel å få tak i de kulene igjen hvos dem nå fuker fint. XXL er ikke akkurat noen pålitelig selger av kuler :(

Prøvd med 158grn HPHS kule da Tom? Bruker dem i snubben til PPC 48 skuddsmatchene.

Link to comment
Share on other sites

Brukte 320 og N32c forøvrig samme som du nevner over med samme kule.

Fikk grei samling med 158 swc og 4 blank med 320. Kula satt med krymp over skulder. Ganske frisk rekyl..

Husker ikke diameter på H&N kulene, er de 357 ? I så fall kan det kanskje forklare noe.

105 swc var totalt håpløst .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...