Jump to content

Rimelig førstegangsrifle til småvilt


Tron3

Recommended Posts

Hei folkens.

 

Er ganske ny i jaktverdenen og har til nå kun brukt hagle. Ønsker å ta det et hakk videre med å kjøpe meg ei rifle til småvilt. Har lest litt og snakket med bekjente og kommet frem til at en .223 må være optimalt for meg (rype,and,gås,rev,hare o.l)

 

Er det noen her inne som kan gi meg et tips om hva som er en god rifle til en rimelig penge, lommeboka har ikke råd til våpen i 20.000kr klassa nå. Hadde vært perfekt med pakkeløsninger eller i hvertfall tips om optikk og demper samtidig!

På forhånd takk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Joa, hadde vært et greit oppsett det. Litt feil kaliber, .222, men det er jo et flott kaliber det og. Jaktammo koster jo ikke mer.

 

Men nå ser det nok ut som rifla blir solgt. Kommer en på torsdag for å se på den. Siktet er på vei til ny eier... Utrolig trist å selge grombørsa, men når en har gått over til links... Og når økonomien sier at jeg bør kvitte meg med noe... :?

Link to comment
Share on other sites

Takk for et par linker! Bor for tiden i finnmark, så må ha mulighet til forsendelse med post eller handle lokalt. Noen erfaringer med forskjellige merker, hvordan er savage axis mot f.eks remington 700 eller tikka t3 som du linker til her Cruiser?

Link to comment
Share on other sites

Det er mye i prisområdet du skisserer som fungerer. Personlig hadde jeg kjøpt Tikka fordi jeg vet det er god kvalitet og god presisjon i en relativt billig pakke... Enkelt og greit egentlig...!

Ps. Se på handelskammeret. Ligger perfekt rifle for deg der nå. Selges av 6x47.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...