Jump to content

"Spis viltkjøtt", nå også i Dagbladet!


Jegermeistern

Recommended Posts

Nå kan man virkelig undres på om verden står til påske: Dagbladet har en artikkel med overskriften "Vil du redde verden, må du spise viltkjøtt". (Overskriften på forsida). Ikke akkurat "vanlig kost" (bokstavelig talt) fra den kanten.

 

Så spørs det jo om NOAH og tilliggende herligheter rykker ut, og forteller tårevåte historier om viltets sjeleliv. Det var forresten et av temaene i "Verdibørsen" på P2 i morges - uten at jeg kunne se at man skilte mellom dyrenes "bevissthet" og de samme dyrenes instinkter.

 

Sjøl har jeg et rimelig "bærekraftig" kosthold - viltkjøtt 1 - 2 gang i uka, fisk 2 - 4 ganger, og havregrøt de øvrige dagene. Tamdyr og industrikjøttmat står jeg over - unntatt noen fårikålmiddager om høsten - lam fra norsk utmarksbeite er jo "villdyr" - så lenge det varer.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tenker på skyteresultater - så skjøt jeg faktisk 350 med 26 innertiere forrige helg (V65-programmet DFS). Men hvis kostholdet har noe å si, må det vel i tilfelle være at jeg har spist mye blåbær i det siste. Blåbær inneholder et stoff som heter myrthillin, som skal være godt for synet (?). (1 skje blåbærsyltetøy inneholder mer antioksidanter enn ei flaske rødvin - fortell det til damene som går på en snurr hele tida, fordi de sipler vin, som de påstår er "sunt").

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...