GeirN Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Kjøpte Swarovski Z6i 1-6x24 og monterte på drillingen for ett par år siden. Har vært kjempefornøyd med dette, brukte senest drillingen på skytebanen sist fredag for og teste noen skudd, var i skogen senere og der kom en rev luskende som "møtte sin skaper". Men i det øyeblikket jeg skyter, så slukner rødpunktet. Tenker at batteriet er tomt så jeg skifter dette når jeg kommer hjem. Fremdeles ikke noe lys.... Er det batteriet tomt også? Kjøper ett nytt batteri, men fremdeles like mørkt. Helv... også, nå rett før rådyrjakta begynner. Prøver og få tak i representanter fra Swarovski for og høre om det går an og fremskynde en evt rep eller noe, men dette har jeg begynt og gi opp. Det ene mobil-nummeret jeg har fått oppgitt er stengt for innkommende samtaler. Siktet er kjøpt av forhandler i Norge, men han får heller ikke tak i de. Tips & råd mottas med takk PS Er det noen andre som har opplevd det samme ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tika Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Forhandleren du handlet hos må kontakte Swarovski Nordic. Hvis de er autoriserte forhandlere har de både epost og telefonnummer til den som er ansvarlig for salget i Norge. Kikkerten må sendes inn til service, har du litt flaks har forhandleren du kjøpte kikkerten hos en du kan låne i mellomtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Er kikkerten kjøpt ny av profesjonell selger (butikk) for mindre enn 5 år siden har du reklamasjonsrett ihht lov om forbrukerkjøp, dette er butikkens problem, ikke ditt Må det påregnes at eventuell reparasjon tar mer enn to uker så har du krav på erstatningsprodukt i mellomtiden, uavhengig av om du er "heldig" eller ikke. Er du ikke glad du ikke kjøpte kikkerten billig i utlandet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Nå gjelder dette et sikte med 30 års verdensdekkende fabrikkgaranti, da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Ja, men i den grad loven gir større rettigheter enn garantien kan forbruker påberope seg de rettighetene. Går ut i fra at garantien for eksempel ikke har bestemmelser om erstatningsprodukt i reparasjonstiden men at det er opp til forhandlerens gode vilje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chubb Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Flaks da når swaro har 2 års garanti på elektronikk i rifleoptikk..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Swarovski har 10år på sikte og 2år på retikkel lys "When you buy this optical product from Swarovski optik, you will own a top-quality instrument for which we grant a world wide warranty of 10 years for the rifle scope and of 2 years for the reticle illumination from date of purchase " http://aa.swarovskioptik.com/download/p ... /GA-Z6.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Hmmmmmmmmmmm, ting har tydeligvis forandret seg siden jeg kjøpte mine Swarovskier... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 det virker ikke som det er så unormalt Schmidt & Bender skriver følgende "10 years from the date of the purchase, with the restriction that any jobs and repairs performed as a result of wear and tear will not be covered by this warranty from the beginning of the 3rd year from the date of the purchase." altså 10års garanti på sikte og 3år for "wear and tear" hva nå enn det betyr Leica garantien har jeg så langt ikke funnet noe når det gjelder år og dager http://www.schmidtundbender.de/en/service/warranty.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirN Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 Er kikkerten kjøpt ny av profesjonell selger (butikk) for mindre enn 5 år siden har du reklamasjonsrett ihht lov om forbrukerkjøp, dette er butikkens problem, ikke ditt Må det påregnes at eventuell reparasjon tar mer enn to uker så har du krav på erstatningsprodukt i mellomtiden, uavhengig av om du er "heldig" eller ikke. Er du ikke glad du ikke kjøpte kikkerten billig i utlandet? Ikke noe problem med dette, kjøpte av forhandler for 2 år siden og kontaktet han. Han sender inn denne til rep selvsagt, men jeg har prøvd og ringe etc i tilfelle jeg kunne spare noen dager med frakt og lignende hvis jeg kunne levere/hente direkte i Oslo for eksempel, men dette var ikke lett.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirN Posted December 23, 2014 Author Share Posted December 23, 2014 Swarovski = Service !! Sendte inn sikte mitt via imortøren for drøye 2 uker siden (måtte jo bruke det på jakta) I går kveld ble det levert på døra fit for fight igjen. Da er det montering og innskyting igjen i romjula før det "braker" løs igjen på nyåret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THS Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Jeg har sendt direkte til Swarovski og fått siktet raskt tilbake helt gratis. Swarovski er fantastisk på service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirN Posted December 24, 2014 Author Share Posted December 24, 2014 Jeg har sendt direkte til Swarovski og fått siktet raskt tilbake helt gratis. Swarovski er fantastisk på service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rlundmo Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Kjøpte Swarovski Z6i 1-6x24 og monterte på drillingen for ett par år siden. Har vært kjempefornøyd med dette, brukte senest drillingen på skytebanen sist fredag for og teste noen skudd, var i skogen senere og der kom en rev luskende som "møtte sin skaper". Men i det øyeblikket jeg skyter, så slukner rødpunktet. Tenker at batteriet er tomt så jeg skifter dette når jeg kommer hjem. Fremdeles ikke noe lys.... Er det batteriet tomt også? Kjøper ett nytt batteri, men fremdeles like mørkt. Helv... også, nå rett før rådyrjakta begynner. Prøver og få tak i representanter fra Swarovski for og høre om det går an og fremskynde en evt rep eller noe, men dette har jeg begynt og gi opp. Det ene mobil-nummeret jeg har fått oppgitt er stengt for innkommende samtaler. Siktet er kjøpt av forhandler i Norge, men han får heller ikke tak i de. Tips & råd mottas med takk PS Er det noen andre som har opplevd det samme ? Man tar kontakt med selger. Så enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelot Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Kjøpte en Z6i selv i 2013 med 30 års garanti... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D99 Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Kjøpte en Z6i selv i 2013 med 30 års garanti... Hmmmm... spent på den ja. Mine Z6èr har ikke det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.