Jump to content

Swarovski Z6i 1-6x24 med defekt lyspunkt


GeirN

Recommended Posts

Kjøpte Swarovski Z6i 1-6x24 og monterte på drillingen for ett par år siden. Har vært kjempefornøyd med dette, brukte senest drillingen på skytebanen sist fredag for og teste noen skudd, var i skogen senere og der kom en rev luskende som "møtte sin skaper". Men i det øyeblikket jeg skyter, så slukner rødpunktet. Tenker at batteriet er tomt så jeg skifter dette når jeg kommer hjem. Fremdeles ikke noe lys.... Er det batteriet tomt også? Kjøper ett nytt batteri, men fremdeles like mørkt. Helv... også, nå rett før rådyrjakta begynner. Prøver og få tak i representanter fra Swarovski for og høre om det går an og fremskynde en evt rep eller noe, men dette har jeg begynt og gi opp. Det ene mobil-nummeret jeg har fått oppgitt er stengt for innkommende samtaler. Siktet er kjøpt av forhandler i Norge, men han får heller ikke tak i de. Tips & råd mottas med takk

 

PS Er det noen andre som har opplevd det samme ?

Link to comment
Share on other sites

Forhandleren du handlet hos må kontakte Swarovski Nordic.

Hvis de er autoriserte forhandlere har de både epost og telefonnummer til den som er ansvarlig for salget i Norge.

Kikkerten må sendes inn til service, har du litt flaks har forhandleren du kjøpte kikkerten hos en du kan låne i mellomtiden.

Link to comment
Share on other sites

Er kikkerten kjøpt ny av profesjonell selger (butikk) for mindre enn 5 år siden har du reklamasjonsrett ihht lov om forbrukerkjøp, dette er butikkens problem, ikke ditt ;) Må det påregnes at eventuell reparasjon tar mer enn to uker så har du krav på erstatningsprodukt i mellomtiden, uavhengig av om du er "heldig" eller ikke. Er du ikke glad du ikke kjøpte kikkerten billig i utlandet?

Link to comment
Share on other sites

Swarovski har 10år på sikte og 2år på retikkel lys

 

"When you buy this optical product from Swarovski optik,

you will own a top-quality instrument for which we grant a world

wide warranty of 10 years for the rifle scope and of 2 years for the

reticle illumination from date of purchase "

 

http://aa.swarovskioptik.com/download/p ... /GA-Z6.pdf

Link to comment
Share on other sites

det virker ikke som det er så unormalt Schmidt & Bender skriver følgende "10 years from the date of the purchase, with the restriction that any jobs and repairs performed as a result of wear and tear will not be covered by this warranty from the beginning of the 3rd year from the date of the purchase."

 

altså 10års garanti på sikte og 3år for "wear and tear" hva nå enn det betyr

 

Leica garantien har jeg så langt ikke funnet noe når det gjelder år og dager

 

http://www.schmidtundbender.de/en/service/warranty.html

Link to comment
Share on other sites

Er kikkerten kjøpt ny av profesjonell selger (butikk) for mindre enn 5 år siden har du reklamasjonsrett ihht lov om forbrukerkjøp, dette er butikkens problem, ikke ditt ;) Må det påregnes at eventuell reparasjon tar mer enn to uker så har du krav på erstatningsprodukt i mellomtiden, uavhengig av om du er "heldig" eller ikke. Er du ikke glad du ikke kjøpte kikkerten billig i utlandet?

 

Ikke noe problem med dette, kjøpte av forhandler for 2 år siden og kontaktet han. Han sender inn denne til rep selvsagt, men jeg har prøvd og ringe etc i tilfelle jeg kunne spare noen dager med frakt og lignende hvis jeg kunne levere/hente direkte i Oslo for eksempel, men dette var ikke lett....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Swarovski = Service !! Sendte inn sikte mitt via imortøren for drøye 2 uker siden (måtte jo bruke det på jakta) I går kveld ble det levert på døra fit for fight igjen. Da er det montering og innskyting igjen i romjula før det "braker" løs igjen på nyåret

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Swarovski Z6i 1-6x24 og monterte på drillingen for ett par år siden. Har vært kjempefornøyd med dette, brukte senest drillingen på skytebanen sist fredag for og teste noen skudd, var i skogen senere og der kom en rev luskende som "møtte sin skaper". Men i det øyeblikket jeg skyter, så slukner rødpunktet. Tenker at batteriet er tomt så jeg skifter dette når jeg kommer hjem. Fremdeles ikke noe lys.... Er det batteriet tomt også? Kjøper ett nytt batteri, men fremdeles like mørkt. Helv... også, nå rett før rådyrjakta begynner. Prøver og få tak i representanter fra Swarovski for og høre om det går an og fremskynde en evt rep eller noe, men dette har jeg begynt og gi opp. Det ene mobil-nummeret jeg har fått oppgitt er stengt for innkommende samtaler. Siktet er kjøpt av forhandler i Norge, men han får heller ikke tak i de. Tips & råd mottas med takk

 

PS Er det noen andre som har opplevd det samme ?

 

Man tar kontakt med selger. Så enkelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...