Jump to content

Hjælp - nyt/brukt løp til "Kongsberger 393"?


flemming30x06

Recommended Posts

Har køpt en sådan i 30-06, men kunne ikke komme til at prøveskyde den først(har god grund til at tro, at sælger ikke har været helt ærlig hvad angår antal skud i denne).

 

Var på skydebane i dag, eftersom et "præcisionsproblem" første gang på skydebanen plagede mig(HAR renset den godt og grundigt, og checket montage, og den er beddet).

 

Jeg har haft flere S&L samt flere "Sauer 202", men synes, att "Kongsberger"´ren falder bedst både i skønhed og ergonomi hos mig. Derfor satster jeg på den.

 

Jeg har hidtil skudt med 9,3x62 i Sauer 202 of Schultz & Larsen, skyder mellem ½-1,5cm i spredning med denne. Altså intet problem med min tekniske skydning vil jeg påstå.

 

I dag skød jeg med 4(!!!) forskellige fabriksladede patroner og tre skydeinstryktører som hjælp og "vidner": a) "Norma Jaktmatch". b) "Lapua Mega", c) "RWS Evolution" og "Norma Vulcan" - alle må siges at være fabriksladede kvalitetspatroner. Koncentration, avtrek og skydning 100%. Den tætteste spredning var for alle patroner i et kallt løp fire(!), 4cm på 100 meter. Een av disse kugler burde sidde tættere end 4cm i spedning. Det er for meget i sådan en riffel. Noget er galt, og det er ikke montagen/kikkerten, som er dobbeltchecket.

 

For flere år siden havde jeg også en Kongsberg 393 Lux, og den skød perfekt -"hul-i-hul". Har altid fortrudt, at jeg solgte den, derfor denne brukte. Derfor ved jeg, at Kongsberger´en skal kunne mere. Jeg er sikker på, at sælgeren har vidst, at løpet var skudt ud, derfor solgte han den på denne umoralske måde til mig(jeg havde ikke mulighed for at prøveskyde den først).

 

Jeg må altså kanske have et nyt/godt velholdt løp, som jeg i dette forum vil spørge efter. Ved I, om det er samme løb som "Varbergeren/Lakelanderen" eller hvor man skaffer et sådant løp i 30-06 eller evt. 8x57JS?

 

Mange tak for eventuelle "input"!

 

- Flemming30-06

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...