Jump to content

Bikkja har fått hundegård, men...


ween

Recommended Posts

Hei. Endelig fått bygd gård til bikkja. 15 m2 uteplass og inngang til rom (oppvarmet, boligstandard) i uthus på ca 10 m2. Seng, vannskål etc står rett innenfor luka. Bikkja (3 år gammel) går ut og inn uten problemer, ser ut til å trives, lager lite/ikke lyd. Bare noen boff når vi/jeg kommer hjem, søppelbil etc. Sett han ligger ute når jeg er hjemme (oppholdsvær).

Bikkja er i gården når jeg er på jobb, men jeg mistenker sterkt at han ligger inne hele dagen, og jeg tror ikke han pisser i gården i løpet av dagtid. Veldig trengt når jeg henter han ut på ettermiddagen. Litt snodig synes jeg. Er dette vanlig for en hund som er vant til å ligge inne på dagtid? Noen tips om hva jeg evt kan gjøre? Vente til han blir "sprengt"? Kanskje pisse litt i gården selv?

Link to comment
Share on other sites

Eller kanskje han ikke liker å pisse på området sitt? tisser du i potteplantene i stua? Han ene min gjorde aldri fra seg i hundegården, syns det var ett stort pluss. lufter han så ofte jeg kan. Syns det var helt topp. Slapp og skuffe møkk og luktet ikke piss i hundegården. Så kom hund nr 2, han pisser og driter i hundegården. Hadde jeg kunnet velge, hadde jeg helst sett at han ikke hadde gjort ifra seg i hundegården.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat ja. Ikke helt ukjent mao. Ser fordelen med at bikkja ikke gjør fra seg i gården, men noe av poenget mitt er å slippe og stresse hjem for å lufte bikkja. Jeg liker ikke å se han veldig nøden. Å spyle gården og skuffe dritt er greit.

Skuffende å bruke tid og penger på å bygge en fin gård hvis bikkja bare vil ligge inne ;)

Skal prøve stolpe/stokk.

Link to comment
Share on other sites

Bikkja mi har ikke hundegård, men 15 meter løpestreng i hagen. Han misliker sterkt å både pisse og drite der, og hvis han kan så holder han seg til vi går luftetur. Mange bikkjer som ikke liker å gjøre fra seg i "stua" eller hjemmeterritoriet, om du vil. :) Det er jeg bare glad for, halve tida er han jo innehund, og stinkende bikkjer som ligger i sitt eget piss og drit i hundegård er ikke noe særlig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...