Jump to content

Jaktradio


kenneth32

Recommended Posts

 

Har fått en Wouxun KG699E radio, å lurer derfor på om det er noen som har erfaring med den ?

Ingen erfaring - Jeg har Baofeng og den er grei.

 

>Rekkevidde ?

Tilstrekkelig for de fleste i en jaktsituasjon-

Sterkt variabelt men dette skyldes mest sendefrekvensens egenskaper.

>Anbefales det lenger antenne enn den originale ?

Det skader ikke med bedre antenne .-spesielt hvis du eller mottager står nede i en krattskog eller noe.

Hvis du tar en titt på koblingen så finner du sannsynligvis en grei og rimelig antenne på ebay.com

Det ser ut til å være ett rikholdig utvalg på ebay.com

Da finner du sannsynligvis batteripakker og mikrofoner også.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=wo ... a&_sacat=0" target="_blank

Eller er hele radion bortkasta å bruke tid å penger på ?

 

Jeg tar det for gitt at den er grei til sitt bruk.

Miin eneste betraktning er at den neppe er vanntett til den prisen.

Hvis du og radioen blir uvenner så er det bare å sende ett uanstendig/skamløst tilbud på PM :-)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Post- og Teletilsynet er Staten sitt kontrollorgan for slikt. Dei har testa nettopp ein KG-699 (atterhald om at det er den samme radioversjonen me snakkar om). Radioen får regelrett slakt i omtalen. Sjå sjølv: http://www.npt.no/teknisk/ekomutstyr/ma ... kg-699e-5w" target="_blank

 

Synd eigentleg, for han har stort sett samme kretsane som KG-669, og den har eg brukt med velbehag som amatørradio. Eg veit og at han er godt omtykt som jaktradio, utan at eg vil ta stilling til om det er rett å bruka han til det. Men altså, slakt frå PTT.

Link to comment
Share on other sites

PMR-radioer skal vel ikke ha mer enn 0,5 watts utgangseffekt for å være av den lisensfrie typen som PMR-radioer egentlig er? Jamfør teksten i testen.

Nok om det, om den kalles Wouxun, Boafeng eller noe annet Kinanavn, så får man det man betaler for. Vi hadde PMR-radioer en halv sesong på jaktlaget før vi kylte hele mainnskjiten og skaffet oss jaktradioer av anerkjente merker. Om man betaler fra 2500,- og oppover så får man igjen det på kvaliteten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...