Jump to content

Smith Wesson Mod 41 problemer


Feltskytern

Recommended Posts

Har en smith wesson mod 41 som jeg kjøpte brukt i ok stand. Denne viser seg å ha matningsproblemer da patronene blir sittende igjen i kammeret (Klikk). Dette skjer gang på gang. Når jeg matet kun 3 skudd i magasinet virker det som det blir mye mindre feil og skuddene går ut som vanlig, ellers får pistolen matningfeil i et sett. Har brukt vanlig CCI standard ammo, men har også prøvd high velocity ammo og da har det ikke hopet seg opp med patroner som blokkerer videre skyting. Det virker som det kan være at sliden ikke går tilbake skikkelig, eller at det kan være magasinet, men er usikker på hva problemet kan være.

 

Har rengjort våpenet noe, selv om jeg venter på et pussesett slik at jeg får gått igjennom mer grundig, men er usikker på om det er her problemet ligger. Er det noen som har opplevd lignende problem, og isåfall hva kan jeg gjøre for å få pistolen i fungerende orden? Er det noe spesielt jeg bør se etter? Noen steder å bestille eventuelt nytt magasin og annet mod 41 deler?

 

Takker for alle bidrag

Link to comment
Share on other sites

Før du begynner på noe som helst.... les http://guntalk-online.com/Model41maintenance.htm" target="_blank

Skill sleide og ramme ... sjekk om en patron faller ned i kammeret .. når du holder sleiden på høy kant.

Model 41 er bygget som Match våpen .. snevre dimensjoner over allt.

Sjekk serie nr. - den kan være gammel...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette er eit typisk problem med desse våpena, spesielt med dei som har vore lite skotne. Prøv med litt olje på første patrona i magasinet. Mod. 41 har ofte trange kammer, og litt olje kan hjelpe. Eg kjøpte ein 41 av god gamal årgang som hadde gått mindre enn 100 skot, og eg opplevde ein del mateproblem i starten. Etter eg olja første patrona hadde eg null problem. Etter nokre tusen skot så har ting gått seg til, og pistolen fungerar som normalt.

Link to comment
Share on other sites

Slapp rekylfjær. Skift fjær.

 

Med 3 skudd i magasinet er det mindre friksjonsmotstand for å føre patron ut

av magasin og inn i kammer, ergo mindre feil med 3 patroner i magasinet vist

rekylfjæra er slapp.

 

Setter mine 10-øringer på den.............

Link to comment
Share on other sites

Hadde problemer med min og, tilslutt byttet jeg tennstempel, ekstraktor og fjærer dette var ikke vanskelig å gjøre selv, fikk alt fra Winge (når endelig kom igjenom på tlf).

Bortsett fra rekylfjær her sendte Winge feil så jeg best selv fra midway.

Fungerer feilfritt etter dette ikke store utgiften heller.

 

Magasin har jeg tidligere fått direkte fra se i USA vet ikke hvordan det er nå.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg skutt pistolen en del, og det virker som om "Det løser" seg etterhvert som jeg skyter en del med den. Har demontert og renset/smurt etter hver gang, og oppstår et klikk kanskje 2 ganger av 100 skudd. Venter på nytt magasin og skal sette inn de nye rekyllfjærene og håper at problemet forsvinner helt etterhvert. Fikk et nytt problem der skuret var løst på toppen, men fant ut at det var en liten skru på høyre side som ikke var skikkelig skrudd ned.

Det er forøvrig bare klikklyd på justering fram og tilbake, men ikke opp og ned. Skal det være slik, noen som har lignende? Skruen blir forøvring løs av og til, så jeg må få meg en skikkelig ubraco. Noen som vet hvor man får kjøpt 1,2 mm umbraco? Noen snakker om å låse skruen, kan dette være smart?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg pusset pistolen og oljet, men har fremdeles problemer som fy. Testet ut nye rekylfjærer også uten nevneverdig resultat. Det eneste jeg ikke har sjekket opp er ekstraktoren. Jeg har ikke demontert denne enda og sjekket eventuelt om kloen er ujevn (noe den ikke skal være). Hvilket verktøy bruker man for å ta ut den pinnen på siden av sliden. På engelsk "non marring punch"? er det noen plasser man kan bestille eventuelt ny fjær/klo i Norge/utlandet der det ikke tar alt for langt tid? Tror nesten at feilen må ligge her nå. Noen erfaringer rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også S&W Model 41

Hvis feilen er som tidligere beskrevet ... patronen blir ikke "hivd ut" sier de lærde følgende:

Ekstraksjonen skjer ikke ved hjelp av kloen .. den kommer kun til anvendelse ved manuell ekstrakson av skudd i kammer - samt at den virker som en refleksjons kant ved utkast.

Henger hylsa i kammeret - kan feilen være a) Trangt kammer... prøv forskjellige ammunisjons typer. b) Mulig hakk i kammerkant grunnet tørrklikking.

Prøv å sjekk med øyelupe .. eventuellt ... puss kammer med bronsebørste og tannpasta.

Det finnes et kammerverktøy ... for å "swage" kammer med merke etter tørrklikking.

http://www.bullseyepistol.com/malfunction.htm" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg bare skal gjøre Som Ludvigxxx sier her og bestiller tennstempel, ekstraktor og fjærer (til ekstraktor?). Nå har jeg fått nye rekylfjærer og venter på et nytt magasin som skal komme, men jeg trenger linker til disse delene som jeg trenger. Jeg har sett på hjemmesiden til brownells, men er usikker på om det finnes noen nettbutikker i Norge som har dette. Flott om noen kunne hjelpe. Har heller ikke klikklyd på justering av siktet i loddrett posisjon, mens det fungerer i vannrett posisjon. Skru/fjær som må skiftet?

 

Takker for info

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...