Jump to content

Avstandsmåler, Phoxx


Katzenjammer

Recommended Posts

var innom xxl for ca 1mnd siden for å kjøpe meg en rimelig avstandsmåler, kikket da på phoxx sin, samt nikon sin(disse lå i ca samme prisklasse. hadde flaks og traff på en meget hyggelig og hjelpsom selger. fikk prøve begge to, samt fikk se hvordan disse dyrere er i forhold til de rimeligere.

 

selger anbefalte da nikon sin. Phoxx sin har meget samlt synsfelt, samt at byggkvaliteten virket bedre på Nikon sin.

den jeg har fra nikon har ikke spesielt bredt synsfelt den heller, men den fra phoxx var meget smal.

 

her er link til den jeg har:

http://www.xxl.no/jakt/optikk/avstandsm ... 78_1_style

 

brukes opp mot skyting med salong så denne passet perfekt til mitt bruk. måler korrekt, enkel i bruk, liten og hendig, kan velge mellom meter og yards.

Link to comment
Share on other sites

Ukurante, tjaaa.

Dette er vel de samme som er standard i en rekke digitale kameraer blant annet!?

 

Stemmer det. Ett ganske almindelig batteri til digitale kamera.

Duracell har - sjekk REMA 1000 sitt stativ ved kassen.

 

Mvh

Jim114

 

Edit:

Eller i kassen på Biltema naturligvis (Duh)

http://www.biltema.no/no/Kontor---Tekni ... 3-V-38433/

Pass på at du får med deg CR-2 og ikke den billigere.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Funker bra den Phoxx målern.

Min er enda på samme batteriet som i fjor på denne tiden når jeg kjøpte den, så det er jo et pluss :)

Har målt hvite husvegger ut til litt over 800 meter, og funker fint til den rangeringen som er oppgitt, 0-600 meter.

Bruker min på rev og rådyrjakt for å måle holda til diverse steder i terrenget dær dyra kan dukke opp, "180 m til jordekanten, 210 meter til treet, 95 meter til steinen" etc.

Funker også ypperlig til kulebane kompensatoren på tårna til BSA Sweet 22 kikkerten jeg har på 10/22'n

Mål, klikk, og skyt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...