Jump to content

ruger 10/22 , hvilken model..


devilstower

Hvilken model 10/22  

26 members have voted

  1. 1. Hvilken model 10/22

    • Target
      13
    • Sporter
      2
    • En av de andre
      11


Recommended Posts

Endelig er papriene i orden og helt klar for å kjøpe, også ble jeg plutselig veldig usikker på hvilken model jeg ønsket.. :roll:

 

Har lenge tenkt at target er noe for meg, men så mener enkelte at det tunge løpet er "overkill" på en 22lr.

Så da ble jeg plutselig veldig usikker. Da står det egentlig mellom Target og Sporter!?!

Blir nok 75% skyting av papir tenker jeg, men vil nok prøve dra den med ut i skogen en tur også.

 

Så hva mener dere som har vært litt i "gamet" og prøvd litt?

Link to comment
Share on other sites

Om det blir mest baneskyting, tungt og tykt løp.

 

Jeg har ei helt vanlig (altså nå tenker jeg ikke på swat-stokker osv) 10/22 med vanlig løpsprofil. Jeg angrer på at jeg ikke heller kjøpte med tykt løp. Nå er jo ikke et tykt løp all verdens i innkjøå, men det er et sant helvete å skifte det.

Link to comment
Share on other sites

Bygge om hadde vært knall det, liker å pusle med ting. Men med det pris nivået vi har her til lands på delene så blir the rimelig heftig.

 

Tactical ser grei ut den, men synes det løpet har helt feil lengde. Øya mine liker bare ikke lengden på den :winke1:

 

Men skjønner at flere mener Target, men er det bare løpet som "selger" target`n?

Og har det stivere løpet så mye og si?

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo ikke et tykt løp all verdens i innkjøå, men det er et sant helvete å skifte det.

 

tok meg ikke mange minuttene å bytte , satte i et Green Mountain løp for etpar uker siden.

(Men så hadde jeg da Target stokk med rett løpskanal fra før... :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Target-modellen har fabrikktunet avtrekk (men det har fortsatt forbedringspotensiale). Det tunge løpet harmest forseg ved at det gir en mer fortung balanse i våpenet slik at du vingler mindre. Men en standard med tuning kit, match-løp, ny stokk og kikkertskinne montert på løpet er i de fleste tilfeller bedre.

Link to comment
Share on other sites

Var en som anbefalte meg å kjøpe standard og montere en feit lyddemper på den :wink: ..

 

Men når du har byttet alt, så prater vi et annet våpen nesten. Da prater vi også noen $$$ ;).

 

Jeg skjønner at tyngde og balanse har noe for seg, men er det mere?

Ser at over dammen så er de veldig glad i Target løpet og mener det har bedre treffsikkerhet, men spørs hva de bygger den oppfatningen på..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...