Jump to content

Treffpunkt med og uten demper.


Geggis

Recommended Posts

Fikk nylig kappet, gjenget opp for demper og bedda tikka t3 lighten min.

Kjøpte meg en a-tech tmm 5 demper og rushet til skytebanen.

Skjøt inn børsa med 140 grains sierra kuler ladda etter tabell (husker ikke kruttmengda i farta, ble ladda av en kompis), skjøt meg inn i senter og skrudde på demper. Og jøsse meg så låg samlinga enda i senter :D .

Har kompiser som har dempere som har store variasjoner med og uten demper så her ble jeg veldig overasket.

Men så måtte jeg måpe :shock: Skulle skyte inn Oryxen på 180 grain, og jammen låg også denne i senter uten justering! :o

Hvordan kan dette ha seg? Er det kappinga av løpet? Demperen? eller har jeg overnatta blitt jævlig god til å skyte :lol:

Har lite peiling på våpen teknisk, men nå lurer jeg skikkelig på hva som har gjort susen?

Arbeidet ble gjort av Mørejakt på Averøya, og det angrer jeg ikke på!

Link to comment
Share on other sites

Min 6.5x55 går temmelig likt med det meste jeg stapper i den. Om det er 9 gr. eller 10.1 gr., spiller null rolle. Til og med kragammo gikk likt. Prøvde også redusert rådyrammo, og 7-8 gr. kule. Hørte nesten ikke smellet engang(ja har lyddemper, og merka vanvittig stor forskjell i smellet), men den satt også inni svarten. Satt på streken mellom 8'er og 9'er kl. 12 over blinken. Dette skjønner ikke jeg, men det spiller egentlig ingen stor rolle. Jeg synes det er topp, for da blir det billigere å trene, og man er inni svarten samma faen :D

 

Når man er inni svarten, så blir motivasjonen bedre også.

Link to comment
Share on other sites

noe av det samme som jeg har erfart, i min sauer 223 med litt kappet baneløp så går den likt med både trening (rem bulk hp), bever ammo ( v-max) og rådy ammo (sierra SP), og ikke nok med det, den går likt med og uten demper og likt ved bruk av tofot som ved liggende uten støtte, så nå ligger gåsa tynt ann :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...