Jump to content

Novak justerbart sikte 1911


Telefonoperatør

Recommended Posts

Heisann.

 

Begynner å nærme seg ny pistol.

 

Jeg har bestillt ikke-justerbare sikter ettersom jeg likevel ikke vil ha prikker på de justerbare som man kunne bestille fra fabrikk. Jeg kunne egentlig tenke meg LPA-sikter da jeg vet at disse har god kvalitet, men ut fra hjemmesiden dems ser det ikke ut til at de tilbyr dette i novak-cut(?).

 

Har dere noen forslag til enkeltfargede serraterte justerbare front/baksikte?

 

Det er IKKE aktuellt å frese sleiden, så drop-in novak-sikter er det jeg vil ha.

 

Bilder er aktuell konfigurasjon fra fabrikk.

 

p1XrRsA.jpg

 

Jq2zFTe.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker LPA på Novak-cut (SV Infinity), bruker dette siktet:

 

http://www.lpasights.com/en/products?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=71&category_id=29

 

TPU31SP07.jpg

 

Denne nettbutikken sender tydeligvis også:

http://www.precisionsalesintl.com/Product/TPU31SP07.html

 

Har prøvd de justerbare siktene som ser ut som Novak, men siktebildet var ikke det jeg ønsket meg og kneppene var utydelige. Når man ikke har Bo-Mar-slot, så er LPA det beste alternativet jeg har funnet.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Det LPA-siktet er såpass lavt at jeg bruker originalforsiktet uten problem. Hvis du ønsker et forsikte som er loddrett i bakkant, så finnes det et utall av disse. Du må bare finne ut hvordan forsiktet ditt er festet. Mitt sitter i et tverrgående svalehalespor type Novak (65° istedenfor standard 60°). Ser ut som om det er det på modellen på bildene dine også. Da har du relatvt stort utvalg på Midway.no og Brownells.com:

 

Hvis du søker på "novak front sight" uten fnutter på midway får du mange alternativer. Sorter på pris, så kommer de uten tritium og fiber først. Hvis du har tenkt å skyte felt, kan et fiberkorn være ok, bare vær obs på at fiberen kan knekke, litt avhengig av utforming. De rimeligsre kornene er ekstra høye og ser ut som låvedører slik at kjøper kan file/frese dem til rett høyde selv og deretter overflatebehandle.

 

Samme søk på Brownells gir omtrent de samme forsiktene, men er billigere. Hvis du velger et forsikte som koster mindre enn 30USD, så blir det ikke momspåslag, og da er det vesentlig billigere enn Midway. Brownells leverer også innen en uke etter bestilling. Ofte raskere enn når man bestiller fra Midway (Midway har ingen "norsk" varebeholdning, men er en norsk "storefront" som tar seg av fortolling, mva etc. og tar betalt for det.).

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...