Jump to content

300 WIN Mag


skaulia

Recommended Posts

Har en kompis,som plundrer med og få samlinger med sin blaser R93 i 300 Win Mag.To skudd går bra så begynner den og spre.

Drar litt ut til høyere,på både hjemme rulla og ferdig ammo.ferdig ammoen er verst den går ikke bra.Jeg vet han har ladet med Honady 165 grs og N-15 76-77grs vis jeg ikke husker feil. Virker som den går bra med kald pipe.Kikkert og Våpen er sjekket alt sitter fast.lurer på om det er noen andre ladninger,kuler eller krutt vi kan prøve? Eller om det er pipa,den skal ikke ha gått så mange skudd.Noen som har noen vettuge meninger :?:

Link to comment
Share on other sites

Høres nesten ut som at løpet ikke er frittliggende eller noe annet som utløses når løpet får litt "arbeidstemp".

 

Prøv å skyte fra en sekk, for å utelukke så mangebrukerfeil som mulig.

 

Men når det er sagt, Blaser... Men uansett, et jaktvåpen til den prisen skal ihvertfall fungere 2-3 5skuddserier før den kaster og må avkjøles.

Link to comment
Share on other sites

Demonter løp fra innfestning, sjekk kontaktflatene for fremmedlegeme. Sjekk og at du får en papirlapp/kvittering i mellom løp og stokk helt bak til innfestningen.

 

Min R93 i 338 Win Mag, 625/17mm pipe leverer sub MOA@100m skudd etter skudd liggende med tofot/beanbag.

 

 

Sent from my iPad Air using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Den er skutt i benk,og av flere personer.Og tendensen er den samme,også med ferdig ammo.Det er ikke lyd demper på den.

Mastodon skal få han til og sjekke det. Skal prøve noe annet krutt og tyngre kuler også,alt må prøves.selv er jeg ikke så sikker på om det er der feilen ligger :problem:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...