Jump to content

Rsa here we come /Nå med nye bilder


donner

Recommended Posts

Ja da er det 9 dager til tikka,revejeger og donner setter seg på flyet til solfylte Sydafrika! :mrgreen: skal bli godt å komme ned til masse jakt,god mat og nyyydelig sydafrikansk vin :wink: .Tikka og revejeger skal jakte Nyala,Kudu,Oryx,Impala,Warthog,Caracal ,Zebra og Baaboons :D donner skal forsøke å nedlegge Bontebok og red letschwe og når tikka har skutt sin caracal kanskje en slik også! :mrgreen: jakten blir i Limpopo og i freestate på grensen til natal!kommer tilbake med bilder og histore etter hvert :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
:D Da var vi tilbake fra the dark kontinent(passer vel ikke da det var ekstremt varmt hele tiden!!)alle trofeer som skulle taes ble tatt (ikke babboon)bilder kommer i løpet av dagen men kan røpe at donner nedla en bushbuck på 17 tommer med bue og en 3,4 m black mamba som ville ned i bue blinden som vi satt i :shock::mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Ja,så var vi tilbake fra Afrika med en del minner og trofeer av forskjellig slag:)

 

dsc00556md4.jpg

 

Solnedgang...

 

dsc00677aq0.jpg

 

Ikke ofte man er ti meter fra en sånn grumpy sak :shock:

 

 

dsc00574es0.jpg

 

Fantes noen sånne småkarer også,visstnok ikke giftige,men ikke`no å si på utseendet,hehe

 

 

dsc00786qr8.jpg

 

Denne krabaten bodde bare noen meter fra hodeputa mi. Skal si det var bra lyd i dem.Har film med lyden dens,og når jeg koblet kameraet til stereoen hjemme og spilte av,spontan-daua katta uten videre seremoni :lol: nesten....

 

 

dsc00793fm8.jpg

 

Leirbål på kvelden,grilling av kjøtt vi hadde skaffet selv...Gode greier :)

Spiste impala,kudu,warthog,nyala,oryx og eland,for ikke å glemme sebra,knallgodt alt sammen,altfor lite slikt til salgs på butikken i Norge,så vi tok med litt hjem...Det blir finere middager av slikt fremover,mulig noen blir invitert om de er heldige nok,hehe :P

 

Det kommer en eminent reiseskildring her etterhvert,det tar bare litt tid,mye å legge inn osv.Derfor redigerer jeg dette innlegget litt,og så får dere bare glede dere til fortsettelsen:)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

dsc00535xu3.jpg

 

Donner var også med på tur,og her har han skutt en bontebukk,rimelig sjelden sort,bare noen få i året som får felles i Sør-Afrika.

Staselig antilope med fine farger..

 

dsc00648tg2.jpg

 

Her er en springbukk han skjøt. Desse bildene er fra freestate,der Tikka skulle prøve å få tak i en caracal,noe som ikke gikk.Får bli målet med neste tur det :) Ved siden av Donner sitter PH Jaco Hurst,en kjempetrivelig kar,som var PH for Tikka og meg på hele turen.

 

dsc00719am6.jpg

 

Denne blei vurdert som suppekjøtt,men grunnet plattfot fikk den gå..

 

dsc00744sf7.jpg

 

Det fantes også black springbukk der vi var,noe john raskt utnyttet. Flott dyr :D

Han skjøt også noen dyr med bue oppe i Limpopo,bilder av desse kommer etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Flotte bilder og dyr...........veldig fint dere legger ut slikt. Er alltid interessant og fint og se på slikt!

 

Selv mitt i intens jaktperiode her hjemme så blir man enda kleinere og se på slike bilder....

 

@shadob: bare ta seg tur ja.......det skulle man gjerne gjort.....men en dag...en dag....

Link to comment
Share on other sites

Her litt flere bilder! :mrgreen:

Fikk 3 impalaer med bue og ett lite vortesvin(hunn)

pic0033fp5.jpg

pic0067pu2.jpg

pic0089sk6.jpg

pic0055ba1.jpg

en av dagene jeg satt i ett bue blind hørte jeg en rasling urenfor og kikket ut og så til min forferdelse at en stor Black Mamba ville inn i skyggen og blinden jeg satt i :shock::cry: jeg motsatte meg selvfølgelig det og avslo også å skyte den med bua :shock: så den fikk ei 375 midt i panna på 3-4 m hold :roll:

pic0071yy6.jpg

Jeg har jakta på Bushbuck mange ganger og det var ikke nei i min munn da jeg fikk muligheten til å jakte i ett såkaldt Non Hunting terreng da de hadde en problem bushbuck som hadde drept 2 andre Bushbucks i uka før og de tillot kun jakt i dette området med bue!så jeg ble satt ut i en popupp blind ved et dyretråkk og etter ca 4 timer så dukka denne karen opp og skal si att da var jeg også klar!skuddet mitt satt litt langt frem :roll: og vi fikk ett meget spennende og uhyggelig farlig ettersøk på halsen!vi spora i ca 2 timer og mørkna ute og måtte ta opp sporet neste morgen i ett utrolig tett og nærmest ufremkommelig terreng men med gode trackere og ph så fant vi dyret ca 1 km fra hvor den var påskutt og jeg skal si at ph ble vill da han så denne bushbush bukken det var den største som var skutt på området i flere år!

pic0076pr5.jpg

pic0079st2.jpg

17 tommer og etter 3 måneders tørketid så får vi se om den blir nr 1 eller 2 på lista både sci og rowland ward skutt med bue:mrgreen: All jakten foregikk i Limpopo nærmere bestemt i Mopanie distriktet som ligger i nærheten til Messina.Vi jaktet her i 6 dager og satte så kursen ned mot Freestate for litt plains game jakt og jeg skjøt der 2 stk springbucks 1 common og en black

arnt8xy1.jpg

pic0133im8.jpg

Jeg har i mange år ønsket meg en Bonte buck men det er lettere sakt enn gjort da det kun gies ett fåtall lisenser på denne sjeldne antilopearten i Sørafrika pr år men denne gangen hadde jeg litt hell og fikk en licens og fikk nedlegge et fint 15 tommers dyr :mrgreen:

pic0100hn5.jpg

pic0104gt2.jpg

utrolig spennende jakt og ikke minst ett litt spesiellt trofe minner mye om vanlig blesbuck!på

neste tur går jeg for hvit og bronse springbuck og hvit blesbuck og dette skal bli spennende :mrgreen: men må si at jakten i rsa er best i Limpopo og ikke i Freestate !jeg synes at det ble for lange hold og for kjedelig natur i forhold til i Limpopo som med sine fjell,daler og savanner er mye mer spennende å jakte i! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...