Jump to content

Colt 1911 i .45 ?


Gullvingen

Recommended Posts

Colt fra krigens dager....fett....?

Springfield?

Remington R1? (har jo en drøss ulike modeller til ulik pris)

 

Jeg bryr meg ikke om historikken til et våpen, altså om det har skutt en tysker eller ligget i en skuff.

Det skal fungere og ikke kostes på en formue i nye deler fordi

"det er så lite brukt med sine 250 skudd" som de fleste brukte våpen har på baken...øh

 

Har tilbud på en Colt (sliten) til 3000.-

og en Remington R1 (strøken og lite brukt) til 5000.-

og det ligger en Springfield med div oppgraderinger på finn til 4500.-

 

Dette trenger jeg hjelp til...men innser vel at en gammel holk ikke er noe å legge penger i....

Link to comment
Share on other sites

Har litt på følelsen at jeg gjorde et godt valg og en grei deal da prisen ble meget hyggelig.

GRIPSENE :twisted: er litt skarpe (skal jo være slik) men jeg sikler på et par ulike varianter på Ebay sammen med et hylster til feltbruk. Noe sier meg at denne egner seg ok til millitær og det er jo der den er tenkt brukt.

 

Likevel synes jeg det er en smule fiklete å sette den sammen etter å ha strippet den.

Mulig det er fingra mine....første gangen gikk det galt og den låste seg.

CZ og mange andre er ti ganger raskere å plukke på, men man trenger vel ikke å ta den helt ned for vanlig puss heller.

 

Tenkte å poste et bilde, men de vanlige bildedelingssidene jeg har brukt krever penger for slikt

derfor blir det et jeg fant, men de er samme pistol/farger. Laminerte grepsplater.

 

remingtonr121.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er enig med grip platene, har sett litt etter andre selv, men ikke funnet noen jeg liker..

Har hatt min i ca 1 år nå og er fortsatt like fornøyd som dagen den kom i posten :) Gode magasin kom den også med :wink:

Litt mer fiklete å ta fra hverandre enn en cz ja, men ligger i finga og hukommelsen som alt annet det.

Har litt blanda følser ang siktene, men liker at de er som til czen.

Skulle gjerne hatt en TRP ,men R1 Enhanced gjør en god jobb!

Link to comment
Share on other sites

Fant ut av ting...

Nu går det på sekunder, det lønner seg å ta ting i riktig rekkefølge...

Pga løpsforinga og at rekylfjæra tas ut bakfra samt et par andre tips går det hele glatt...

Manualen som fulgte med er ikke den beste, godt vi har youtube.

R1 Enhanced er litt annerledes å plukke..

 

Ja litt enig med siktene, men skal bruke de litt, evnt spandere på en liten klatt sort over truglosiktet foran...evnt skifte det ut med et targetsikte. Ja magasinene er gode, enig der.

Har funnet et par ulike på ebay som jeg likte svært godt, et sett for bling og et annet for bling..

Hylster tror jeg blir et i Cordura, liker ikke tanken på plast som skraper og sliter...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...