Jump to content

Vernebriller som solbriller


Retr0

Recommended Posts

Er på let etter skikkelige vernebriller som har gode egenskaper for å også kunne brukes som solbriller, f.eks når jeg kjører bil.

Ønsker at de skal ha polarisering og gjerne en fargenyanse i brun. Dette for at polarisering demper refleksjoner fra vann ect. og fargenyanse i brun - brunoransj gir bedre kontraster, spesielt godt med tanke på bilkjøring. Om det ikke er vernebriller med disse egenskapene, får jeg kjøpe en ren vernebrille og en ren solbrille.

 

Kom med forslag og del gjerne erfaringer! :)

Link to comment
Share on other sites

Støtter forrige taler, Oakley SI Ballistic M-Frames 3.0 er desidert de beste brillene jeg har vært borti, tar 10sekund å bytte glass fra sort til hvilken farge du nå ønsker. Glassene får du hvertfall i sort, klar, grå, brun, oransje, lillaish (de er fantastiske i skogen til å se konturer), laser beskyttende grønn og gule glass som jeg vet om.

Link to comment
Share on other sites

Oakley ja, var mye good stuff der, takker for hjelpa, blir vernebriller derfra da.

 

Kjørebriller da, til å kjøre bil og båt osv. med, noen som har noe gode preferanser?

Polarisering og at de er i fargen brun/bronse er viktig.

Link to comment
Share on other sites

Oakley ja, var mye good stuff der, takker for hjelpa, blir vernebriller derfra da.

 

Kjørebriller da, til å kjøre bil og båt osv. med, noen som har noe gode preferanser?

Polarisering og at de er i fargen brun/bronse er viktig.

 

 

Bruker Oakley'ene der også jeg, funker like bra :)

Link to comment
Share on other sites

ESS har også noen modeller som ikke er så dum. De får du med alle typer glass. Jeg har et par CDI som er helt super i bruk. De er litt mere solbrille av utseende.

Fant ut at ESS er oakley, bare spesialiserer seg på vernebriller. Tror nok det blir et par ESS Crossbow.

Og til kjørebriller kom jeg over: Serengeti. Spesiallaget glass for bilkjøring.

http://www.serengeti-europe.eu/products/" target="_blank

Noen som har erfaring med opticsplanet forøvrig? Disse har ekstremt gunstige priser, og fri frakt, verden over.

 

Bruker Oakley'ene der også jeg, funker like bra :)

 

Hehe ja, får se!

Link to comment
Share on other sites

Bruker selv Radians Eclipse RXT på bana (i nøytralgrå), og har flere ganger glemt å skifte ut disse med de vanlige solbrillene mine når jeg setter kursen hjem. Til tross for at de vanlige brillene er Serengeti Velocity (og dermed langt bedre optisk og komfortmessig).

 

Hvis du hører med blant det segmentet av befolkningen som lett får huepine av skarpt lys, anbefaler jeg deg å uansett ha minst ett ekstrapar. Gjett hvorfor.

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...