Jump to content

Kjøpe "høykapasitetsmagasiner" fra USA


HansMarius

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen som den siste tiden har lykkes med å kjøpe det de kaller "hi-cap magazines" fra USA?

 

Jeg har lest meg til følgende "alternativer" for å føre ut slike vederstyggeligheter fra USA:

1. Handle for under USD100. (Hvilke butikker praktiserer dette fortsatt)

2. Benytte en "freight forwarder".

3. Få en bekjent til å handle eller reise dit selv.

 

Jeg har ikke lykkes med å oppdrive noen butikker som praktiserer 100-dollar regelen, og Brownells har ikke det jeg er ute etter.

 

Slik jeg ser det, står jeg da igjen med en "freight forwarder". Jeg kan ikke benytte JetCarrier da de er basert i New Jersey; den eneste jeg har funnet er myus.com - disse holder til i Florida som ikke omfattes av disse tullete lovene rundt magasinkapasitet. Myus.com sier at de ikke ønsker våpen eller våpendeler, men det sier JetCarrier også, likevel har jeg fint kunne sende tritiumsikter, magasinutløser og hylstre med dem uten at det har vært noe problem.

 

Er det noen som har benyttet myus.com og som kan bekrefte eller avkrefte om disse kan benyttes, eventuelt foreslå andre alternativer (som jeg regner med er butikker som praktiserer 100-dollar regelen)?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det siste jeg leste da jeg sjekket opp dette, var at det er et føderalt forbud mot eksport av slike farlige ting som magasiner med plass til mange skudd. For ikke å snakke om alt som det står "tactical" på. Ville ikke satset mange penger på at det går, men si nå inderlig fra om du finner en måte.

Link to comment
Share on other sites

Det er noen utrolige rare regler når det gjelder kjøp av sånne ting fra USA.

For det første så det veldig få butikker som selger slikt til utlandet, Brownells er vel den eneste jeg vet om.

 

Kjøpet må være under 100 dollar, og slik jeg har fortstått det så må produsenten ha godkjent at det spesifike produktet kan eksporteres.

 

Jeg fikk for eksempel kjøpt fem 20-skudds ProMag-magasiner til Mini-14 uten problemer, men prøvde jeg å kjøpe fem Butler Creek 25-skudds magasiner til min 10/22 fikk jeg beskjed om at produktet ikke kunne eksporteres og kjøpet ble annulert.

Link to comment
Share on other sites

TS, glem alt fra California, de har jo maks 10 sk reglen.

 

Og er det slik at om varen ikke kan eksporteres, er det ikke noe mer lov å bruke freight forwarder ala jetCarrier. Det kalles smuggling uansett. Samme med ditt alt 3.

 

Jeg mente selvsagt Florida. Skal rette opp i posten.

 

Er selvsagt klar over at det er forbudt å eksportere slikt, men spørsmålet er hvor grundig en eventuell ff kontrollerer pakkene sine. Det går selvsagt an å foreta et test-kjøpt for å se hva som skjer; i verste fall blir varen returnert.

Link to comment
Share on other sites

Nei, blir den stoppet blir varen beslaglagt og du får selvfølgelig ikke igjen en krone. Og det er i beste fall.

Verste fall er vel heller at firmaet du valgte får en kjempebot, og du får beskjed om at du ikke trenger å tenke på å besøke USA i fremtiden.

Ved ditt alternativ 3 risikerer du kjempebot, fengsel og selvfølgelig, å bli PNG i USA.... Fremdeles verdt det??

Edit og får firmaet en kjempebot er det vel heller ikke utenkelig at de vil vurdere ett søksmål mot deg for å få igjen pengene

Link to comment
Share on other sites

Da må jeg skyte inn et forslag om at egun.de kan være plassen å lete.

Om jeg tørr spørre, hvor sært er det du skal ha tak i?

 

Etter at jeg begynte og lete igjennom europa etter sære ting så fant jeg bare mer og mer sært, i finnland finnes også mye slikt

Link to comment
Share on other sites

Det er vel untaksvis at promag fungerer tilfredsstillende bra....

 

Da er vel jeg den som bekrefter unntaket. Har flere ProMag magasiner til min USP og de fungerer utmerket.

 

Forrige uke for meg, så med litt flaks funker det denne uka også.

 

Dessverre ser jeg at Brownells ikke har magasinet jeg er ute etter i sitt sortiment...

 

Takk skal dere likevel ha for råd og innspill.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...