Jump to content

Hjelp med sluttstykke m98


emarkus

Recommended Posts

Hei.

I dag har endelig pappa funnet sluttstykke til mauseren jeg har arvet (lå i hatteesken til bunadshatten)

 

Problemet er at noen har demontert det en gang og ikke klart å sette det sammen riktig. Pappa er til ingen hjelp da han ikke har rørt det, og ikke har peiling.

 

Problemet er da at sikringen og "cocking piece" ligger løst, samtidig som "shroud" er skrudd nesten på plass og sitter bom fast. (YouTube har gitt meg det engelske navnet på deler)

 

Hva gjør jeg nå?

Link to comment
Share on other sites

Du må sette den i ei tvinne og deretter bruke ei nebbtang. Nytter ikke å holde bolten i venstre handa og dra med ei tang med den høyre. De sitter f**n så fast.

 

Men før du kødder til for mye, burde du egentlig bare levere hele greia til en børsemaker og betale de kronene det koster (og heller kjeft litt på far din som har prøvd å skru den fra hverandre).

Link to comment
Share on other sites

Tennstempelet sitter ikke i spenn der, jeg tipper noen har skrudd til det stoppet (og kanskje litt til) uten å tenke på den lille fjærbelastede stoppbolten.

Egentlig er ikke boltmuffe skrudd så langt at det skal være nødvendig å trekke tilbake stoppbolten heller.

 

Æsj, jeg bor for langt vekk, ellers hadde jeg fikset det på 5 minutter. :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...