Jump to content

Bytte kolbe på hagle. Pistolgreplignende...


hjelme83

Recommended Posts

Hei..

 

Jeg har en skade i hånda som gjør at jeg ikke lenger klarer å gripe rundt en hagle mens jeg har fingeren på avtrekkeren. og føler ofte jeg må velge mellom sikkert grep, eller dra i avtrekkeren presist. Hva sier våpenloven om å bytte kolbe på hagle til noe lignende av Tactical pistolgrep kolber osv? Hvis jeg gjør dette, vil det kunne ramle tilbake på meg hvis det skjer en ulykke med våpenet eller hvis noen ser det uten at jeg har gjort noe galt osv? Jeg har en CZ 557 med tommelhull stokk som funker veldig bra. Skulle ønske jeg kunne hatt noe lignende på en hagle. Men har jeg lov?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes fler muligheter som ikke er så veldig "tacticoole". Men rådet mitt er at du går til fastlegen og får en bekreftelse på skaden, og tar med den til dit våpenkontor og forklarter hvorfor og hva du tenker å gjøre med hagla.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det ikke er en halvautomat eller pumpehagle, så er det fritt frem... men det er vel først og fremst for slike hagler det lages stokker med pistolgrep.

 

POD kan jo også (i alle fall i teorien) innvilge ervervstillatelse for hagler som omfattes av forbudene spesifisert i våpenforskriftens § 3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...