Jump to content

Viking Trophy II gummistøvel (sitter fast)


Melk

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpe meg Viking Trophy II støvler til kortere våte turer, og litt av vitsen for min del var at man kunne sparke disse av seg ganske lett.

 

Det har seg slik at jeg testet aldri støvlene før jeg kjøpte disse via nettet, men etter en test merker jeg at de sitter kjempegodt på bena, og er ikke trange på noe måte, Bortsett fra når du skal ta de av deg!!!!!

 

De sitter så støpt at jeg sliter virkelig med å få de av.

De kommer kun av bena hvis du går amokk og klikker helt, da adrenalinnivået er påkrevet for å få disse av.

Er det noen andre som har disse støvlene og erfarer det samme?

 

Som sagt de er kjempe gode å gå i, men de er liksom alt for trange ved ankelen for at de kan tas lett av foten. Meningen er vell at de skal sitte godt, men man skal ikke få hjerteinfarkt hver gang de skal av!

 

Kanskje det finnes en teknikk jeg ikke kjenner til?

 

Help!

Link to comment
Share on other sites

Kan liksom ikke ta med meg en "støvelavdrager" på tur heller.

Greit nok å ha hjemme, men skal jeg overnatte noen dager ute, er det kjipt hvis jeg må vente til jeg kommer hjem for å kunne ta av meg støvlene.

Som sagt, er det over hode ikke trange på noen måte før man skal ta dem av.

 

Nei, jeg tar ikke med meg glidekrem på guttetur! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan jo være en form for vakuumeffekt som gjør at de er vansklige å få av siden du så hardnakket påstår at de ikke er trange å ha på ... bare sitter og lurer på om hvis du tar en tynn pinne ala småflagg til 17 mai og dytter ned i støvlen når du skal dra den av ... hvis den er lettere å få av med denne metoden så er min teori riktig ... kan jo være verdt et forsøk ... en slik pinne er jo ikke så vansklig å lage når du er på tur ;-)

Link to comment
Share on other sites

Godt forslag Varegg.

 

Testet å med å bytte ut sålen til en tynnere såle.

Tynnere såle ga mer plass til benet slik at jeg lettere kan "vinkle" ned ankelen, og trekke foten lettere ut.

Dette hjalp veldig!

 

Gikk fra helt umulig til noe jeg kan leve med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...