Jump to content

Ladedata Nosler CC 168gr i 308win


Kjetil07

Recommended Posts

Er det noen som kan hjelpe med dette?

Hadde først tenkt til å bruke N140 og har funnet data til dette. Men dette kruttet virker jo nesten umulig å oppdrive.

Men kan få tak i N150 og N550.

Så hvis noen har data til dette hadde det vært helt supert!

Link to comment
Share on other sites

Misforstå meg rett. Er jo i og for seg bra at de følger lovverket, men det hjelper ikke meg noe :winke1:

 

De sender krutt, helt sikkert daglig. Bestill så det klarer seg en stund og få med en kompis eller 2 så er frakten omtrent den samme som med en postpakke

Link to comment
Share on other sites

Mulig det blir tatt en telefon dit i morgen da.

En annen grunn ttil at jeg ønsket data på N150 eller N550, var at Børselars hadde dette på lager nå, og min far skal kjøre forbi der før helgen.

Da hadde det nemlig vært sabla lettvindt om han kunne svingt innom og tatt med seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lader Nosler CC 168gr til 308W med N150. Bruker 43gr med col på 71. Det er en ganske moderat ladning i forhold til de ladedata jeg har brukt fra lapua (brukte data fra Scenar ladningen), men gav meg best presisjon så da holder jeg meg til det :) Kan legge til at vi bruker samme ladning i 3 vidt forskjellige 308w rifler med samme resultat.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Landrø er at de sender vel ikke krutt med posten, og så blir det vel langt å kjøre bare for litt krutt.....

 

Problem dette gitt, at de en handler våpen og utstyr av faktisk følger lovverket :roll:

 

Betyr det at de som sender et kilo krutt med vanlig post frakt pris, bryter loven??

Link to comment
Share on other sites

 

Betyr det at de som sender et kilo krutt med vanlig post frakt pris, bryter loven??

 

Om postfraktpris betyr at pakken er sendt med vanlig post så er det enkle svaret - ja definitivt.

 

Om leverandøren sponser deg med frakt til + 400,-på en vare til 500,- vel da skal du være særdeles fornøyd. Men akkurat det tviler jeg sterkt på det er mange som opplever ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...