Jump to content

Dårlig stokk på Tikka t3 223?


GunnarKRC

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt meg t3 223 og har skutt ca 150 skudd med den men sliter med å få bra samling selv med selvlada skudd. Kan skyte to og to/tre og tre skudd å ha bra samling men hvær gang jeg bytter skytestilling endrer treffpunktet seg opp til 8cm på det værste... Fant i dag ut at løpet (under der kikkerten slutter) ligger ann på to plastkanter i stokken og at der løpet økes i diameter ligger det inntil stokken hele 5 ut fra kassa, kan dette ha noe og si med treffpunktene om jeg legger mer vekt på rifla avhengig av skytestiling?

 

Ser tydelig at to og to skudd sitter men der jeg skøyt tre bytta jeg ofte stilling etter 1 eller 2 skudd :/ (skutt i benk)

Skyting_zpsc6fb7f69.jpg

Link to comment
Share on other sites

Min kone kjøpte seg også en Tikka T3 i kal 223, en SS Lite, og den er også en tragedie når det gjelder presisjon og ammo. Her også lå det inntil løpet på en plass. Dette er nå fjernet, men rifla er ikke mye bedre. Det er jo litt rart at en våpenprodusent med så lang erfaring som det Tikka har, ikke skal greie å lage en syntetstokk som ikke ligger mot løpet. Uansett så er børsa alt for kresen på ammo, og vi har også opplevd enorme treffpunktforandringer fra dag til dag. Rart og synd er det uansett.

Link to comment
Share on other sites

Tikka T3 i 223 fåes vel med 2 ulike stigninger i løpet tror jeg. Både 1-8" og 1-12" Mulig det kan være at 1-8" har for "krapp" stigning til korte lette kuler som opp til 55 grain.

Disse er jo beregnet for å stabilisere lengre kuler. Alternativt at du bruker for lange/tunge kuler i et 1-12" løp.... Hvilket løpsstigning har du?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...