Jump to content

Ny dagstursekk


joska

Recommended Posts

Eg har planlagt nokre dagsturar i fjellet til sommaren og treng ein ny sekk. Det er snakk om godværsturar i overkommeleg avstand til sivilisasjonen, så eg skal ikkje ha med meg så mykje utover mat, drikke og litt ekstra klede. Kan nokon anbefale ein sekk som passar ein kar på 195cm? Er plaga med senebetennelse i skuldrane så det må vere ein sekk med god vektoverføring til hoftene.

Link to comment
Share on other sites

Er 194cm og stutt i beina (ergo laaaaang rygg).

 

Jeg har en Norrøna Røros, den funker fint for meg. Mesteparten av vekta havner på hoftene, og breie og gode skulderstropper.

 

Ankepunktet er at det er en masse stropper og reimer som kan/må strammes/justeres for at den skal sitte godt.

For min del syns jeg det er et pluss, justeres den rett så sitter den som et skudd.

 

Vil uansett anbefale deg å "prøvekjøre" sekken i butikk først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker også Norrøna Røros. Jeg har hatt min i fire- fem år og bruker den flere dager i uken. Først og fremst til turbruk i skog og fjell, men den har også vært med på alt fra skiturer i Rondane og ferieturer til utlandet. Så langt er den like hel og klar for nye turer :D .

 

Den er suveren på ryggen og en ypperlig jaktsekk med flate stropper som ikke hindrer skyting med hagle.

Link to comment
Share on other sites

Har endel forskjellige sekker mellom 20 og 50 liter men bruker kun Bergans Skarstind 40 liter nå :)

Jeg har ryggproblem så er avhengig av bra hoftebelte selv.

God sekk å bære (ihvertfall opp til 9kg. Ikke prøvd den tyngre)

Sekken har veldig luftig nettingrygg noe som gjør den utrolig behagelig i varmen.

At det er glidelås i bunnen slik at man slipper å tømme sekken for å få ut noe i bunnen.

 

http://nettbutikk.bergans.no/Ryggsekker ... 0000326509

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...