Jump to content

Søknadspliktig??


kruttlappen2

Recommended Posts

Tøft, hadde makent på en 2240 jeg hadde før.

Har du strammet hammerfjæra på din? Blir adskillig mer fres i den og dersom du skifter bolten med en som dytter kula et par mm lenger inn går den som ei luftbørse :twisted:

 

Tunet avtrekket?

Enkleste og raskeste måten er å korte fjæra et par runder og så strekke den ut igjen...blir fjærlett avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du gjenger opp eller borer hull i baklokket kan du sette inn en 6-8mm bolt som gir deg justerbar effekt.

Du kan eksperimentere med mange type fjører, blir den for hard åpner ikke ventilen.

 

Fiberoptisk er ok, har et slikt liggende, men det må helst limes. Har vel også fester for f.eks rødpunkt liggende i tillegg til ny bolt, hammerfjær og styring :-)

Link to comment
Share on other sites

Fiberoptisk av denne typen? http://www.ebay.com/itm/Crosman-Custom- ... 4d11620791 må den limest på løpet?

 

Feste til rødpunkt er jo frest ut på "steel breech" settet som jeg linka til, er bolten du har av typen stainless steel? og hva er styring? hehe.

 

og et spørsmål til, pleier du å pusse løpet, og hva bruker du da? jeg ser at mitt begynner å bli skittent fra alt blyet, har skutt ca 400 skudd med den nå.

Link to comment
Share on other sites

Ja det ser makent ut. Det er et slags spor fremme på løpet, men siktet vil kunne bevege seg litt sideveis og det vil nok lønne seg med en liten klatt lim.

 

Den bolten jeg har liggende er av messing, mulig den er original, må måle den.

Skal du pusse bly kan du kjøpe en messingbørste (kammerbørste) og først spraye f.eks cleaner eller tilsvarende

som er beregnet for våpen inni der og ta noen drag igjennom for å rense bommene.

Bruk vanlig fille etterpå til det blir rent.

Link to comment
Share on other sites

Fukt en mopp og dra igjennom, bruk børsten et par ganger. Du ser fort om det blir rent ved å legge en bit hvitt papir ved breech'n og titte ned. Har aldri pusset min og den har sikkert hostet ut at par tusen skudd.

 

Har fremdeles min 2240 liggende, brukes iblant til å hulle blikkbokser.

Link to comment
Share on other sites

Nok av dritt var det vertfall, selv etter 400 skudd :smile: . http://bildr.no/view/amd2SGpG" target="_blank" target="_blank

 

Men nå var det ikke meiningen å spore tråden helt av, jeg vil heller lage en crosman 2240 eller lignende tråd der folk kan legge ut bilde av luftpistolen sin der, komme med forslag og tips til modding :). Vist ikke noen andre har lyst eller det finnest en slik tråd da :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

min 2240 er vel mer en 2300s enn 2240 i disse dager, kjøpte den mens jeg bodde i sverige å bytta til 10.1" lw løp (samme som 2300s) og extended hollow probe når jeg flytta tilbake til norge

 

det er vel en av dem mer presise luftvåpnene jeg har nå og kan egentlig ikke anbefale dem varmt nok til tross for noen seriøse kvalitets kontroll problemer fra crosman sin side

 

ellers har jeg også en benjamin marauder .177 som handpumpes med disco pumpa å det er no pes uten like :lol:

skal du ha pcp gevær uten å bruke dykkertank burde du gå får noe me litt mindre fyllpress, type 1500-2000 psi

 

benjamin discovery- 2000 psi enkel å pumpe

http://flyingdragonairrifles.org/XS60C_PCP.html billig og 1500 psi så enkel å pumpe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...