Jump to content

CZ 75 Shadowline Vs SIG X series


KennelKnask

Recommended Posts

Jeg rives og slites innvendig om hva jeg skal gå for av pistol når jeg kan søke :/ Cz-75 shadow line eller sig`s x5 eller x6 serie. har sittet og tråla gjennom x antall videoer, x antall forum i x antall timer men blir ikke klok. det står ikke på penger men jeg er rett og slett usikker på om det er verdt og legge 25000+ i en x6 fks, kontra en 75SL til 10-11000. Har prøvd en vanlig 75 sp-01 og den lå veldig godt i hendene og likte godt sikte og skøt fin samling med den, men.... jeg synes at sig er ett mye penere våpen og se på og fungerer sikkert like bra.. 99% av tiden kommer jeg sikkert bare og stå og plunke på 25m på bane

 

Er det noen her som har prøvd 75sl, x5/x6 og kan gi litt feedback på forskjeller i fks:

 

-Avtrekk

-skuddsamlinger (kommer jo ann på skytter men noe er det sikkert med våpen og)

-Generell Våpenkvalitet

 

Ikke lett dette her :S alle innspill mottaes med takknemmlighet

Link to comment
Share on other sites

Prøvd litt ymse cz/sphinx, og fikk nylig en x-six.

 

Jeg personlig skyter bedre med x-six'en, men jeg er ikke en kl A skytter, en god skytter skyter like bra med begge vil jeg si.

 

Håndstørrelsen min gjør at jeg synes grepet og størrelsen på litt stor tjukk sig fungerer bedre og tar rekylen riktigere, bra avtrekk og grep gjør at napping med 1 hånds også unngås lettere.

 

Avtrekk og endel andre faktorer gjør også at x-sixen er lettere å håndtere rett og slett, eller kjøpesier som min venn sier ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har sett på CZ SP01 og liker denne ville jeg tatt en titt på IWI Jericho 941 F-modellen. Den fåes betydelig billigere enn Shadowen og har bedre avtrekk rett ut av boksen. For meg hadde den også bedre ergonomi og SER bedre ut enn CZ. Jeg bytter snart ut Glocken min med denne. Jeg hadde nok heller kjøpt X-Six, men det har jeg ikke råd til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde i noen år SP01 shadow, og var forsåvidt fornøyd med den, men byttet den ut etter et par år med en X-Five, og har nå kjøpt den nye X-series X-Five.

 

Man får ofte det man betaler for, også her, CZ'en er et bra våpen og jeg har lite å utsette på den, men Sig'en er helt klart femogtredve hakk over, og koster jo også nesten tre ganger så mye.

Den største forskjellen jeg merket på disse var at Sig'en umiddelbart kjennes betydelig tyngre og mer solid ut, og det som suger mest med CZ'en er faste sikter og dårlig med justeringsmuligheter, mens på Sig'en kan man justere både det ene og det andre.

 

Begge klarer å få kula ut i enden, så det koker vel til slutt ned til hvor mye du er villig til å legge i det, hvis 25 lapper er akseptabelt så ville jeg gått for Sig'en, dersom det er ditt første våpen kan det kanskje være greit å kjøpe noe billigere inntil man får prøvd seg litt mer ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...