Jump to content

Tanfoglio Stock 3 Pro vs. Stock 3 Extreme?


Kandal92

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg skal snart gå til innkjøp av ny pistol til Production, og har sett meg ut Tanfoglio som et godt alternativ.

 

De to pistolene jeg har sett på er da Tanfoglio Stock 3 Extreme (9mm) og Stock 3 Pro (9mm), som etter mitt skjønn er en vanlig Stock 3 som www.pvas.no oppgraderer med diverse godsaker.. Det jeg da lurer på er om det er noen vesentlig forskjell på disse to, utenom fargen og ca 2000,-?

 

Så er det noen her inne som har erfaringer med disse? Er Extreme'en verdt 2000,- mer enn Pro'en?

 

På forhånd takk for svar! :D

Link to comment
Share on other sites

Har en standard stock 3 som jeg har bygd videre på. grep, sikter er på og ny hane og magasinbunner kommer for tur etterhvert

 

Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg gått for Extremen fremfor Pro'en.

 

- får alubunner 3 stk på magasin fremfor gummibumper.

- Fargen er ganske tiltalende.(priceless??)

- custom magasinutløser. kan sikkert kjøpes ved siden av også, men ikke sett denne enda.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Har bestilt en Extreme selv, tafset litt på den nede på EM i Portugal og det ga bare mer "vil ha" begjær. Men et godt alternativ er Pro modellen, der er jo det meste av Extreme deler puttet inn og den er litt billigere, men går for en Extreme selv da den ser meget bra ut.

Men tror det ikke er lett å få tak i en Extreme, de fleste på den første leveringen til Norge tror jeg er utsolgt. Pro modellen er vel på lager så vidt jeg veit.

Link to comment
Share on other sites

Hadde nok vært lurere det ja. Capsicum Siggen kom seg jo på lista til slutt, men det var vel litt vei å gå før det ble ordning på det. Fryktelig dumt å kalle ting noe annet bare fordi det er kult, når det så lett kan føre til problemer.

 

Forøvrig ser Extremen ganske så bøs ut.

Link to comment
Share on other sites

Kandal92: Tror ikke NOEN har noen som helst erfaring med Xtreme, hvertfall ikke her på berget.

Første sending kom inn døra igår, og de første er allerede på vei til kunder. Resten som står på venteliste må vente, for det kom langt ifra nok våpen til Norge.

 

Kai.

Ja, vi har Stock III og deler til å lage en Stock III-med masse Xtreme deler (alias 'Pro').

 

 

Cardinal: Det å kalle den Pro er kun en Xtreme-deler alternativ definering fra vår side, og er ingen offisiell modell.

Det Capsicum gjorde var å spesialbestille en egen modell fra Sig Sauer, hvor også sleiden ble gravert med Capsicum.

Det har vi ikke gjort.

 

Frankonia har vel ett forklaringsproblem så lenge de markedsfører med "tuning" (ordrett).

Dessuten har vel Vince en forvrengt virkelighets oppfatning av det meste...

 

Vi har ikke 'tunet' pistolen.

- Vi erstatter avtrekksdelene med ny Xtreme Delta hammer og Xtreme sear.

That's it!

 

Det å forvirre folk til å tro at de ikke kjøper ett PD lovlig våpen blir bare unødvendig.

Hva som står på kvitteringa er fullstendig irrelvant så lenge det tekniske i våpenet tilfredstiller PD reglene.

Stock III Pro er fullt lovlig fordi det er en Stock III med masse nye (Production lovlige) deler.

Punktum.

.

Link to comment
Share on other sites

Noveske, jeg tviler ikke på at den er lovlig. Mitt poeng er bare at man ber om problemer ved å bruke eget navn på den. Scenario: en av dine kunder kjøper en og tar den med til EM eller noe slikt. Han får der spørsmål om hva slags pistol han har. "Jo dt er en stock 3 Pro modell"

"Pro? Det erikke noen slik pro på lista og den er da ikke godkjent i prod"

"Den er kjøpt hos en forhandler som har modifisert en stock 3 med originale deler og de sa den var lovlig"

 

Og slik forsetter sirkuset. Joda tilslutt bør dommen være at den er lovligmen det kan være etter mye tid og krangling. Og det er ikke sikkert det skjer fort nok til å redde stakkaren på stevne fra å havne i standard eller open.

og derfor mener jeg det hadde vært bedre om den bare het "stock 3 med Extreme deler" eller noe slikt.

Man kan nok spare en del irritasjon og ser egentlig ikke noen fordeler med å kalle den Pro utover at det noen ganger kan gjøre det enklere i deres kommunikasjon men kunder. "Jeg skal en stock 3 pro" i stedenfor " stcok 3 mef extreme deler."

Link to comment
Share on other sites

Det blir kun en enklere kommunikasjon for oss med kunder som vil ha en standardisert pakkeløsning vi har kalt Pro.

Skulle vi kalt det Stock III med deler-modellen ville alle allikevel spurt hva den inneholdt.

Vi har derfor laget egne navn vi markedsfører som en komplett pakke.

 

Nordskog har gjort det samme, etter oppfordring fra oss, og laget Stock III Extra - som også er omtalt i en annen tråd.

Samme pistolen, bare med andre deler montert på våpenet/magasiner etc.

 

Blir enklere for kunden å skille de forskjellige pakkeløsningene fra hverandre.

 

Uansett. drar man på EM så står det ganske tydelig Stock III på sleiden, så problemstillingen kommer sjelden inn før du kommer med noe som opplagt ikke hører hjemme i PD.

Kommer man med en Pro - fullspekket med originale Tanfoglio deler kan du egentlig kalle pistolen din hva du vil - og fortsatt skyte PD.

Om man vil utfordre våpenkunnskapene på en halvtrøtt RO er noe man bør ta opp med seg selv om er så lurt.

Play safe - kall det en Stock III - fordi det ER en Stock III.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...