Jump to content

Sauer 303 Syncro XT


KDS

Recommended Posts

Hei, eg lure på og kjøpa meg ei slik rifla. Er det nokon her som har erfaringer med den og, kan svara meg på dessa spørsmåla.

 

- Er oppspennaren hard?

- Korles er balansen i den?

- Er det nokon som har erfaring med den i 300 win mag/ 338 win mag?

- Korleis er det regulerbare skinnstøtta på den, kan du justera den opp og ned så mykje som du vill, eller er det klossar du setter nedi kolben som bestemmer høgden?

- Kjemmer den med hurtigmontasje frå forhandlar, og isofall virkar den bra?

- Korleis er det ope sikte på den?

 

Vis det er noko anna de meina eg bør vita om rifla er det berre å ropa ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei, eg lure på og kjøpa meg ei slik rifla. Er det nokon her som har erfaringer med den og, kan svara meg på dessa spørsmåla.

 

- Er oppspennaren hard?

- Korles er balansen i den?

- Er det nokon som har erfaring med den i 300 win mag/ 338 win mag?

- Korleis er det regulerbare skinnstøtta på den, kan du justera den opp og ned så mykje som du vill, eller er det klossar du setter nedi kolben som bestemmer høgden?

- Kjemmer den med hurtigmontasje frå forhandlar, og isofall virkar den bra?

- Korleis er det ope sikte på den?

 

Vis det er noko anna de meina eg bør vita om rifla er det berre å ropa ut.

 

Oppspennere er som blaser, ikke fult så hard og den er i motsettning lydløs, nedspenning skjer ved å trykke på en knapp på oppspenneren.

Balansen er fin ikke framtung,bedre en andre jeg har kjent på.

300 win mag/338 win mag vet jeg ikke noe om, har vært problemer tidligere med 300 win mag men tror dette har gått seg til.

Blir ikke levert med justerbar skinnstøtte men dette kan lages eller du kan sette på bakskjefte fra eks 202 jakt match, 303 og 202

bakskjeftene er like og justeringen skjer ved å løsne en klemskrue løft skinnstøtta å skru igjen klemskruen (trinnløst)

Kommer ikke originalt med montasje dette må kjøpes utenom å fungerer nesten som ringer med hurtigfeste for picatiny bare mye mere

elegante og de er bobesikkre ingen treffpunktforandring.

de åpne siktene er store og synlige med fluroserende farger som i tester har blitt kåret til noe av de beste på markedet.

et problem som kan hende 303n er gasslekasje på gassblokk så det kommer sot på kikkertlinsen, min hadde dette problemet

men fikk nytt våpen som ikke soter.

Ellers kan problemer med veksling skyldes at 303n må ha olje på alle glideflater,uten det kan den få problemer for de er veldig tighte

og har små tåleranser.Med andre ord et topp våpen som er som et urverk i forhold til andre halvautoer.

Om mulig hadde jeg kansje styrt unna magnum i 303.har ikke store virkningen med magnum i de korte pipene, hadde heller gått for

30-06,8x57 eller 9,3x62,Lykke til :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Takk fyr svar, blir sikkert 30 06 eller 8x57, alfall ikkje 9,3. Trudde XT vart levert med regulertbart skinnstøtta har våre det på bilda eg ha sett av den, men då bestidler eg rifla med det av forhandlaren, viss eg bestemmer meg for og kjøpa :), har regulert skinnstøtta på alle våpena mine frå før og kan ikkje teinka meg eit utan :) men hadde eit spørsmål til om den, korleis er plastikkstokken, er det eit gummi beleigg utapå den eller er det berre vanle hard plastik, er eigentle ikkje noken tillheingar av plastikkstokkar, men den her likte eg :)

Link to comment
Share on other sites

Slutter meg til skaulia og take down.

Har en 303 elegance i 9,3 som har vært et pålitelig følge i ett års tid.

Hadde jeg ikke valgt 9,3 hadde det blitt 8x57.

Ser heller ikke poenget med 300WM siden den antagelig blir å regne som flammekaster med 51cm løp.

 

For å tilfredsstille nysgjerrigheten kronograferte jeg 10 Norma jaktmatch på onsdag som var.

Påstemplet hastighet var 765 m/s, mens målingen gav verdier mellom 740-745.

Hadde ikke boltrifle å sammenlikne med, men det gir jo en viss pekepinn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...