Jump to content

Rizzini hagle


Geir-J

Recommended Posts

Hei.

Er det noen her inne som skyter med rizzini premier eller br440? Syns det virker som knall hagler å skyte med. Mye bedre pistolgrep en f.eks beretta 692/dt11(det er dem jeg kan sammenligne med). Så lysten på en rizzini har kommet veldig :D

Link to comment
Share on other sites

Pistol grepet i mi hand, da er blasern og beretta likt. Hvertfall den jeg prøvde. Men på rizzini er det mye "brattere". Og det virke komfortablere å skyte med. Får ikke så skrå vinkel på hånda når man skyter.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hei Geir-J,

 

Legger inn en kommentar for å bumpe tråden din...

Vurderer selv kjøp av en Rizzini Premier i disse dager og er også veldig interessert i å høre om eventuelle erfaringer her inne.

 

For min del vil den hovedsaklig være til banebruk, hovedsaklig skeet/sporting men kanskje også litt auto- og OL-Trap på sikt.

 

Håper det er noen som har noen erfaringer med Rizzini Premier/BR440 som de vil dele, og ikke bare anbefalinger om andre 'bedre' alternativer :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Har skutt med Rizzini premier i tre år.

Det er knallgode børser å skyte med.fantastisk balanse rekyl og generelt lettskutt.

Solgte min da jeg ble litt lei av å vente på deler i månedsvis med diverse unnskyldninger.

Ser det ut som perazzi og oppfører seg som en perazzi å skyte med må jo de femti tusene dem er billigere godt ett sted.

Men får dem opp service nivået igjen er det virkelig ett flott våpen.

Br440 hadde jeggodt får uten løpsvelger da den er fryktelig dumt plassert rett bak avtrekkeren.

 

Lykke tilmed børse kjøp folkens.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg kjøpte min Rizzini Premier Sporting for 4år siden. Har skutt ca 7000skudd.

Har ikke hatt et eneste klikk eller problem.

Nydeligt balanse (78cm pipe), bratt pistol grep og god Palm swell gjør at børsa ligger godt og uanstrengt i grepet ved montering.

Og ikke minst, stokkene har kvalitet langt over prisklassen.

 

Brukes til både trap og sporting, veldig fornøyd.

 

Coromill

Link to comment
Share on other sites

allt av deler er på lager i Norge til Rizzini

Ingen som har ventet i mndvis på deler til Rizzini slik at de ikke har kunnet skyte med våpenet

En har ventet på et fortre fordi det var en sprekk i det, men våpenet var fullt brukbart

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...