Jump to content

Får lav fart med H110 i 44 mag?


Cardinal

Recommended Posts

Kjøpte en boks Hod. H110 for testing i min SRH 9,5" men synes jeg får litt lav fart i forhold til forventet.

 

23,0gr H110 .300gr Mimek m/ GC fra Haglund OAL 44,6mm gav 1260fps

23,0gr med Lee 310-315gr m/ GC (en tiendel eller to kortere enn mimek) gav 1311fps

24gr 240gr Hornady XTP gav 1372

28gr 200gr XTP gav 1560fps og sot på hylsene

 

Til sammenlign gav Fiocchi 240 SJSP 1344fps

 

Testet 3 skudd med VV N110 og Mimek (mener det var 21gr) som gav 1354

 

 

Noen som har noen meninger eller erfaringer med noen av disse kombinasjonene i sine våpen?

Link to comment
Share on other sites

Har desverre ikke 44mag, men har brukt mye H110 i 45Colt, 454 og 460, generelt kan jeg si at H110 MÅ være ganske så nært maks trykk for å fungere og brenne skikkelig, det krever også en skikkelig rullekrymp og jeg bruker alltid magnumhetter med H110 om mulig, Jeg har gått over til Lil'gun trass i alle ryktene (som stammer fra den første loten for mange år siden), det er et mye mer sivilisert krutt som gir ca det samme eller mer, men mindre flammer da - det kan være et minus ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har sett gjennom en del data på loaddata.com nå. For 300 grs kuler fanbt jeg en forskjell på hele 9 fps i N110 sin favør. Forskjell i hastighet mellom LilGun, H110/W296 og N110, synes med tyngre kuler helt ubetydelig med trykktestede data. For 240 grs var det vanskelig å finne noe sammenlignbare data.

 

Blir nok lett et valg: Mora, eller dattera og hvem som går tettest.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...