Jump to content

Marlin 1895 mxlr


Odd91

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt meg en sånn marlin. Men når man lader den så skal d så veldig lite til før lade bøylen spretter opp igjen, d skal liksom ikke mere en en liten kakk i kolben så spretter den opp. Lurer på om noen har vært borti d samme på leveraction rifler og hva som eventuelt må gjøres for å forbedre dette??

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Er nok kanskje ikke så uvanlig...har min Marlin 1895 i kal.45/70 nå stående til "Dokter", for akkurat de samme symptomer som du beskriver.

Er vel snart klar for henting, så får man se om dette har latt seg ordne.

 

Google litt på; Dreaded "Marlin Jam",... virker som dette"problemet" ikke er helt fremmed.

Link to comment
Share on other sites

Nei den er ikke ny den er fra før marlin ble oppkjøpt. Snakka med en børsemaker i dag å d er bare en liten finjustering på låsen så er den i orden. Men er ikke noe problem å bruke den nå heller;)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har også hentet min fra bøssemaker,- problemet løst (ble kanskje litt vel hard), men fungerer helt ok.

Fem minutter med dremmelen så var problemet løst;)

Du "strekte" ikke fjæra da ?... jeg syntes den sprinten som holder fjæra på plass, virket så liten og "pirkete", så jeg overlot til fagmann med bedre egnet verktøyutrustning.

 

Skal strax på banen for litt moro-skyting med egenproduserte 400grs "blydagger" og åpen-siktene, og siden teste at 350grs Hornady fortsatt "er på", med Leupold 2,5 Compact montert.

Tenkte prøve denne (kjøpte ganske mange) i år da favoritten 400grs Speer var vanskelig å få kjøpt tidligere.- tror nok ikke den er bedre enn Speer, men...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...