Jump to content

For antiterror?


Vaquero

Recommended Posts

normal_Spesielle_1.JPG

Jeg har hørt ubekreftede rykter om at denne ammoen, DE TO I MIDTEN er for antiterror i folkemengder og i flykabiner. Jeg aner ikke...

Kaliberet er fra venstre 32acp og fra høyre 9x19. Ordinære patroner for kaliberet er plassert ut for hver av de spesielle. Er det noen der ute som besitter mer konkrete fakta?

Link to comment
Share on other sites

Det er THV-patroner, dette (Très Haute Vitesse - "svært høy hastighet").

 

Sannheten er vel nærmere politiammunisjon for bruk i bebygde områder heller enn antirerror om bord i fly.

Det stemmer forøvrig at de er lagt for å ha høy fart og høy penetreringsevne. De er hule innvendig, så de veier svært lite (homogene kuler av kobber) og vekten kombinert med den nogen uvanlige formen fører til at de fungerer som kortholdsammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk med meg i sin tid at prosjektilene er homogene og holder en høy utg. hastighet,(ser mest ut som messing). At den lange tuppen sikrer mating og funksjon i magisin o.s.v. Penetrering nødvendig nok på korte hold og helst ikke gjennomskyting, og i så fall med sterk redusert energi når jobben er gjort???? :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Ja, formen på tuppen fører jo til en svært stor sårkanal, vil jeg tro! Den gjør også at kulen stopper av seg selv etter svært kort tid, ut i fra det jeg har hørt og lest.

 

Kan godt stemme det er messing. Husker at en jeg pratet om det med en tid tilbake ikke var sikker på hvilket metall prosjektilene var lagd av.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...