Jump to content

Desert Eagle i 44 magnum og riktig ammo


BMM

Recommended Posts

Heisann.

Har nettopp gått til anskaffelse av en Desert Eagle i 44 Rem. Mag. og skal nå til å kjøpe ammo. Leser i bruksanvisning og på nett at DE ikke takler kuler med eksponert bly i basen. Så at Landrø hadde Magtech (44C, 44 Rem. Mag. flat point) til en grei pris. Er det noen som har prøvd denne ammoen eller har andre anbefalinger?

Link to comment
Share on other sites

Landrø sin 44c er desverre vanlig FP med åpen blybase, dvs det som ikke anbefales, litt dumt siden prisen er veldig fin.

 

jsp/og lignende evnt full encapsla er det du ser etter, intersport har pleid å ha litt inne, om ikke til verdens beste pris, evnt xxl/g-max men varierer fra sted til sted, fiocchi som xxl har, har det f.eks.

 

Lader du selv kan du tusle på landrø og handle frontier .44 som er heldekket/elektroplata billig.

Link to comment
Share on other sites

Ammunisjon med god crimp er å anbefale. Av den kjøpeammoen jeg har sett så er det Magtech som veksler og mater best. Det er mange som bruker Magtech i D.E og som aldri har hatt problemer med det. Har skutt litt Magtech i min, men ikke så mye at jeg kan konkludere med noe. Søk deg rundt. Jeg tror det er svært begrenset hvor skadelig det er med åpen base, så lenge den er mantlet ellers. Dersom du får blying i gassløpet vil du merke det når du bruker multitoolen som følger med. Da vil det bli betydelig motstand. Winchester X fra Intersport er også hissig, og visstnok god til hjemmelading.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...