Jump to content

HJELP... hunder uten jakt-terreng


Finnlight 338WM

Recommended Posts

Da har den J.......vla jaktlederen åpnet for posteringsjakt på dyrkamark når elgjakta starter. Samtidig nekter han meg å trene jakthundene på terrenget som jeg er med å leier, fordi det forstyrrer den "tamme" elgen som går på dyrkamarka. :twisted::roll::twisted::roll:

 

Dvs, at elg kvoten sannsynligvis er fylt første morgenen, før jeg i det heletatt har fått bikkjene ut av bilen.

Vi har 4 elg på kvoten, og de detter sikkert på dyrkamarka første morgenen, og da sitter jeg der, med to jaktkåte laikaer, uten en jævla elg å jakte på. :?:?:?

 

Noen som har gode råd?? Er sannsynligvis ledig hundefører før første jaktdag er omme.

Har to Østlaika som er godkjent på ettersøk, ei 5 år gammel tispe, løs/band hund, samt en 9mnd gammel hannhund, som i høst skulle få sine første jaktdager som løshund :(:(:(

 

Hvor morro er det for en hundefører å sitte på innmarka å velge å vrake i elg som har spist seg feit i havreåker`n :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ingen hyggelig situasjon det der nei. Jeg kan ikke tilby deg no jakt, men gå på sidene til svenske jegerforbundet. Svensk jakt radannonser. Der søker de ofte etter hundeførere. Det kan fort bli litt og kjøre, men hva gjør man ikke for jakta og hundene sine. :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja det er vel ikke noe arti når en har hund,er litt av sjarmen og ha med hund i jakta.jakter selv påbygda med mye jorder,men vi har gudsjelov en jaktleder som helst ser vi skyter elgen i skogen.men jeg har en bror som jakter i engerdal,kan hende det er muligheter der.kan høre med han,dem hadde ikke så bra med hunder skjønte jeg,er du intresert så kan du sende meg tlf nr ditt på pm

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbudet, men har et problem........ samboer og to barn under 18mnd, :):) den yngste 1mnd. Dvs samboer ser helst at jeg er hjemme på natta.

 

Ser vell for meg at jakta egentlig går fløyten denne sessongen, så får jeg heller trene unghunden når jakta er over.

Hadde tilbud om annen jakt tidligere denne sessongen, men måtta takke nei da jeg "trodde" jeg var full booket.

 

Nei, til neste år skal jeg kjøpe meg et terreng som er mitt, og bare mitt :D

Link to comment
Share on other sites

Da har den J.......vla jaktlederen åpnet for posteringsjakt på dyrkamark når elgjakta starter.

Dvs, at elg kvoten sannsynligvis er fylt første morgenen, før jeg i det heletatt har fått bikkjene ut av bilen.

 

Da kan jeg berolige deg med at hvis disse jegerne er som æljjegere flest, så er de ikke så hyppe med å komme seg opp for å postere om morran. :wink:

Link to comment
Share on other sites

kjedelig det der!

 

men hva er gleden ved å ligge på et jorde å "plukke" elg?? greit no seint i jakta for å fylle kvota, men da er det kansje ikke no mat på jordet?

 

du får komme deg ut i en time før de begynner og jakte og bråke mye rundt jordet så skal du se det blir hundejakt og :D

Link to comment
Share on other sites

Tja hva skal man si til sånt...

 

Selv har jeg det problemet at halve jaktlaget nærmest har lagt inn årene her, noe som helt klart åpner for at en jaktglad hundekar hadde vært mer enn velkommen.

Ulempen er at både elgen, jeg og terrenget befinner oss på det du definerer som "feil side" av den berømmelige fjorden...

 

Endel av terrenget er helt klart mest egnet for løshund, men jeg tviler på at din bedre halvdel og ungene blir så blide over avstanden da.

 

Ellers er du hjertlig velkommen. :)

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke som slår meg Finnlight,Hvem har han undertegnet ettersøkskontrakt med..

Hvis det er deg, så vurder om du er villig til å stille dine hunder tilfordel for en slik jaktleder.

 

Det er veldig beklagelig, hvis din jaktansvarlig verdsetter hunder på en slik måte,at han regelrett gir F... i en av lagets hunder...

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke som slår meg Finnlight,Hvem har han undertegnet ettersøkskontrakt med..

Hvis det er deg, så vurder om du er villig til å stille dine hunder tilfordel for en slik jaktleder.

 

Det er veldig beklagelig, hvis din jaktansvarlig verdsetter hunder på en slik måte,at han regelrett gir F... i en av lagets hunder...

 

 

:D:D du er inne på noe vesentlig der, og ja, jeg vurderer tanken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...