Jump to content

38 special med mantel


Kjempekjell

Recommended Posts

Fabrikk inntil jeg begynner å lade. :)

Du får mantel hos blazer, geco, fiocchil osv, fellesnevnern er vel at de er ganske hardt lada, paa 6 sekunderne i revfelt sliter du litt mot team 105gr lswc ;)

 

For meg oppleves de fleste som jevnt sterke/mye rekyl

 

Skal du ha konkuranseammo uten å lade selv, kan jeg nevne at S&B har noen finfine wadcuttere, magtech også i 38 special, men synes S&B sine er hakket over.

Link to comment
Share on other sites

For meg oppleves de fleste som jevnt sterke/mye rekyl

Eneste fabrikkammo jeg har skutt som er relativt slappe er Sellier & Bellot wadcuttere, men de er ikke mantlede og..

 

Kjøp et merke med gode hylser, så har du glede av dem når du begynner og lade :)

 

S&B hylser havner rett i skrotbøtta hos meg! Kvaliteten på de hylsene ligger et sted mellom ynkelig og patetisk.

Opplevde at eksentriske og ovale hettelommer skapte så mye krøll i progressive presser at det rett og slett ikke var verdt bryet.

Link to comment
Share on other sites

Neida, S&B har runde hull for tennhatten og funker fint å lade om hvis du bruker S&B tennhetter :wink:

Har nok ladet om mange av mine minst 10 ganger uten problem.

Men siden jeg nå har tunede revolvere og bruker federal tenhetter ligger det 500st S&B hylser på hylla :roll:

Link to comment
Share on other sites

S&b funker greit nok til lading, men isetting av hetter kan fremkalle noe banning, har Lada mine med federal hetter. Fiocchi wadcutter er en helt ok innendørs patron, den lager ikke voldsomt med røyk. Skyter av og til på en privat innendørsbane der det henger transportbåndgummi bak skivene for å fange opp sprut fra kulefanger, ved skyting med fiocchi wadcutter sopte jeg opp ca 90 av 100 (relativt uskadede) wadcuttere fra gulvet rett foran skivene etter skyting, de resterende ble nappa ut av gummin :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...