Jump to content

Glock 34


runev78

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med en slik?

 

Positive / negative.

 

Er på jakt etter en sikker og god pistol som skal kun brukes til trening og militær feltstevne.

Slik jeg har skjønt det har denne utgaven lenger løp (5") og bedre avtrekk.

Dessuten er der ikke no problem å få tak i deler til den.

(Har i dag en jericho941)

 

 

Sent from my iPhone 5s using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en slik, og det er nok en av de bedre Glockene til feltskyting. Primitive justerbare sikter, men det funker da. Men det er og blir en Glock, avtrekk og tyngde er nok de største ankepunktene kontra en annen mer "tilpasset" pistol. Men det går an å skyte bra med den, bare opp til innsatsen på operatøren. Husker det gikk noen tusen skudd i skivevollen før avtrekkene begynte å sitte. Men den er vertfall enklere å skyte med enn med en Glock 17 som jeg har nå. Lykke til 8)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis du skyter noen tusen skudd i skivevollen med en Glock før avtrekket sitter så vil jeg si at noe er veldig feil enten med våpen eller skytter.

 

Glock 34 har et avtrekk på ca 3kg. Du får kit som ca halverer det. Har et slikt kit på tur over dammen nå. Hvis du ser i Glock -tråden så har jeg der skrevet at det er ikke noe problem å skyte 50 poeng med 5 skudd på 25 meter helfigur, eller eventuelt i Dynamisk 12 av 12 Alfa. Og...jeg er ikke noe veldig god skytter. Har kun skutt litt aktivt pistol siden juni i fjor.

 

Glock har alltid for meg vært noe jeg har likt, siden jeg fikk den utlevert som tjenestevåpen i 1987. Det er mye stæsj til den. Husk at hvis du skal skyte dynamisk så havner du i Standard klassen. Samt at i militær sammenheng så er det vel 1.35kg som er minste avtrekk om jeg ikke husker helt feil.

 

Hvor i landet bor du? Bor du i nærheten så kan du få ta noen serier med min.

Link to comment
Share on other sites

Om man bytter fjærer, plunger og connector på Glock blir avtrekket meget bra. Orginalt er det totalt ubrukelig etter min mening. Byttet dette selv på min G19 på en halvtime og nå er det ikke mye om å gjøre før jeg skyter like godt med den som med min 6" Pardini :) Det er med to hender. Ei hånd.....vel det er værre med Glocken men det kan være meg. Nå vil jeg tro at G34 er lettere å skyte godt med enn G19 så man kan ikke gjøre seg helt bort med den om man liker Glock. Gjør man ikke får man styre unna. Jeg for min del vurderer sterkt G41. En langsleida Glock i 45 får ikke blitt feil for min del tror jeg :) Pga den lave kjernelinja og grepet til Glocken skyter de fleste greit med den om de ikke hater Glock fra før, og avtrekket er gjort noe med. Investering i nytt korn og justerbart baksikte var en nødvendighet på min. Hvis ikke skjøt den ca 15 cm høyt på 25 m med all ammo

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skyter noen tusen skudd i skivevollen med en Glock før avtrekket sitter så vil jeg si at noe er veldig feil enten med våpen eller skytter.

 

Glock 34 har et avtrekk på ca 3kg. Du får kit som ca halverer det. Har et slikt kit på tur over dammen nå. Hvis du ser i Glock -tråden så har jeg der skrevet at det er ikke noe problem å skyte 50 poeng med 5 skudd på 25 meter helfigur, eller eventuelt i Dynamisk 12 av 12 Alfa. Og...jeg er ikke noe veldig god skytter. Har kun skutt litt aktivt pistol siden juni i fjor.

Pistolen var det ingen feil på, og jeg hadde montert annen Connector så avtrekket var så bra som det kunne være, litt overkant 1700g. Og presiserte kanskje ikke godt nok at det stod ei skive foran vollen hvor skuddene gikk gjennom. Men hva er god skyting? 50p på en helfigur på 25m er vel ingen stor kunst, det går greit med min Glock 17. Men skal du skyte 50p på presisjonsskiva enhånds på 25m så sliter man mere med en Glock uansett avtrekk, men bevares, har da flakset inn noen slike serier og. Men jeg er nok usedvanlig tunglært.

Link to comment
Share on other sites

Dersom ikke reglene er endret, så er avtrekkskravet 1,5 kg i mil NM. Og alle delene i/på pistolen må finnes i NATOs katalogsystem. Med denne konfigurasjonen klarte jeg stort sett 45 i snitt på presisjonsskiva.

 

Etter at jeg forlot HV har jeg tunet min Glock 17 noe, og føler vel stort sett at det er (den manglende) treningsmengden med våpenet som gjør at jeg ikke presterer bedre i militærfelt enn jeg har gjort hittil. Men nå mangler bare siste strøket på golvet på laderommet, så da kan det jo bli andre boller i år!

 

Glock 34 virker som et interessant alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...