Jump to content

Kkc skjefte med grovt kaliber !


BigHorn

Recommended Posts

Hei.

 

Vi har pratet en del om GRS og KKC skjefter både på jobb og under kaffepauser i jakta. De fleste jeg kjenner ( inkl. meg selv) synes KKC skjeftet er mest iøynefallende, men vi lurer på hvordan dette skjeftet fungerer ved grøvere kaliber som f.eks 9.3 ? Er rekylen "hardere" med et KKC skjefte kontra originalt skjefte eller tilnærmet likt ?

 

Noen som har erfaringer og vil dele ?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har ingen erfaring når det kommer til rekylen på grovt kaliber i KKC skjefte, men har prøvd KKC, GRS og Tikka Sporter stokken på 6,5*55 rifle.

GRS er den beste stokken for meg mtp inntilling av stokken...

 

Vil tro at dette kan også medføre forskjellige resultater når det også gjelder rekyl...

 

Konklusjon: Prøv de forskjellige stokkene først for å finne den "rette" følelsen...

 

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Har en Kongsberg 393 med 45 cm pipe i 9.3x62. Ettermonterte KKC stokk som er skikkelig tilpasset og beddet. Følt rekyl er merkbart kraftigere enn med den originale stokken. Liggende skytestilling med Norma 325 grains Oryx er direkte ubehagelig og således vanskelig å skyte godt med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter 9,3x62 med en sako 75 i KKC. Jeg synes den er nydelig. Det jeg er mest opptatt av er at jeg fikk laget stokken (som er fin og strak) lang nok, slik at jeg kunne gå hardt på med hodet uten å få kikkerten i panna. Denne skyter jeg mye med og har den på jakt og jaktfelt. - Fin opplevelse. Dempa med a-tec maxim. Nå finnes det jo langt grover kaliber. 285 grains kuler jeg bruker

 

Langlo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...