Jump to content

Kombi Miroku


xbolt 233

Recommended Posts

Hvis vekt (rundt 3,5kg) ikke er et problem er dette et svært godt kombivåpen. Kvaliteten kan sammenliknes med hva som helst av våpen og overgår det meste av det som for tiden masseproduseres.

Presisjonen er som regel meget gode i disse våpnene og konstruksjonen er solid, mekanismen er den samme som i Browning sine hagler og produseres på samme fabrikk.

Våpenet er ren kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er og har vært eier av en slik kombi i 10-15 år. Superfornøyd! :D

 

Som nevnt over er det ikke den aller letteste kombien, men til mitt formål (rådyrjakt) nedlegges det sjeldent store distanser, og dette har ikke vært noe jeg har tenkt over.

Ellers aldri hatt problemer med tennstifter eller noe annet med børsa. Driftsikker på alle måter, dog har jeg ikke skutt hundrevis av skudd, da den ikke brukes på bane. Noen titalls rådyr har det likevel blitt.

 

Kan nevne at presisjonen er meget god, du har to kalibere med godt utvalg av patroner, rifle på bakerste avtrekker samt utskiftbare choker. Eneste minuset for min del er at den er litt kort i kolben, og jeg er ikke støpt etter standardmalen. :lol:

 

Det anbefales fra mange hold å kjøpe R-kaliber i kombivåpen, men jeg har intet problem med å kjøpe samme kaliber i kombi igjen.

Link to comment
Share on other sites

Selv en russisk enkeltløpet rifle til 990kr har en utdrager som fungerer 100% med rillepatroner; da skulle en tro at sk. "kvalitetsmerker" også får til å lage noe som virker...

 

Det er nettopp hva jeg skriver også. Aldri vært noe problem. Det kan jo være greit å være klar over for en som event vurdere å kjøpe et slikt våpen, da det er mange som er tilhenger av R-kaliber.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...