Jump to content

Skytevest


sander22

Recommended Posts

Hei! :D

 

Etter å ha fått dreisen på leirdueskytinga, skaljegbegynne å reise på stevner å greir. Tenker dadet er på tide med å gå til innkjøp av en skytevest. Skal ha castellani, jeg skyter mest sti, og har derfor sett for meg sporting vesten deres. Kan også kjøpe "London" utgaven, men som sagt helst sporting versjonen pga. rygglomme og doble lommer foran. Problemet mitt er at jeg finner ingen plasser å kjøpe.. Ikke særlig hissig på å importere fra Italia med tanke på toll, og at alt står på italiensk på nettsidene... bjørn's jakt og fiske lagerfører vestene, men da må jeg til Larvik å prøve da? Noen som vet hvor jeg kan handle? Størrelser er jeg og usikker på, er det lagt på litt ekstra sånn at man får plass til en jakke eller lignenes under?

Link to comment
Share on other sites

Du får få fatt på en dugelig dame til å hjelpe deg med noen strategiske mål.

 

Ellos viser veien.

http://www.ellos.no/g/CustomerSupport/m ... D9C639A06A" target="_blank

 

Da er det bare å ringe opp å høre om de har noe for deg og eventuelt

kan tåle en retur hvis du betaler frakt.

 

Selv ville jeg heller gått for noe slikt.

http://www.ebay.com/itm/Browning-Master ... 20cf7b39a0" target="_blank

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Ja se det ja. Ser fin ut den browningvesten, men er ikke veldig keen på skinn... Hvis mn er ute i regn da, kan man være uheldig å få seg skinn stift som en tørrfisk.. Det å stadig smøre på fett er heller ikke min greie altså. Tror nok jeg kjøpen er vest hos brovold-shooting, får brodert navn med en gang og da ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en slik Browning vest i mange år og det har ikke vert noe problem med skinnet etter at det har vært ute i regnet.

 

Etter min mening så er dette den beste vesten på markedet.

 

$(KGrHqJ,!nYFIuYSV3W)BSR,pFT(Gw~~60_12.JPG

 

http://www.ebay.com/itm/Browning-Master-RIGHT-HANDED-Skeet-Vest-Waistcoat-Clay-Pigeon-Shooting-/231063727271?pt=UK_SportingGoods_Hunting_ShootingSports_ET&var=&hash=item35cc78aca7

Link to comment
Share on other sites

Det er kjekt med store lommer for ammo og eventuelt tomhylser.

Det er jo ikke sikkert du står ved siden av en større avfallsbeholder

når du skyter på lerduer.

 

Du kan ha t-skjorte - genser - jakke under, alt etter som været skifter.

Utforming og plassering av lommer er den samme og det har betydning hvis det blir bråttom.

 

Finnes ofte i versjoner for de som skyter med høyre eller venstre.

 

Det skader sikkert ikke med ett stilig design for de som søker draget på damer.

En Armani dress om aftenen skader heller ikke.

(I make this look good :-)

 

Det er ikke det første du skal bruke penger på.

Bruk pengene på ammo først.

Det andre kommer senere etter behov.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Som ein kommande hagleskytter med absolutt null peiling må eg berre spørre - kva er formålet med ein slik vest? Er dette noko ein må ha, eller noko ein "må" ha?

 

Formålet med en slik vest er først og fremst at haglekolben ikke skal henge seg opp i noe på vei opp til skuldra, ser du på bildet jeg la ut ser du at vesten har et skinnstykke hele veien opp på høyre side for en høyreskytter, når du løfter haglekolben så lar du den bare skli hele veien opp til den er kommet i riktig posisjon.

Til enkelte skyteøvelser behøver man også å ha med seg en del ammo i lommene så en vest er et must for en aktiv skytter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...