Jump to content

1000m testsstevne SBSK


M67

Recommended Posts

1000m teststevne

 

Dagen etter 500m stevnet, søndag 2. mars, dobler vi avstanden. Blir dette det første 1000m stevnet?

 

Vi flytter oss inn i landet og opp i heia. 1000m skytinga vil foregå på Hodne, der langholds-helga var i 2012, for de som var der.

Dette vil bli et minimalistisk opplegg, uten premiering utover det eventuelle sponsorer kommer med ( ).

Det vi har kommet fram til, Vet|us og jeg, er at vi skyter på DFS sine B65 feltskiver. Prisen vil bli 100,- for å dekke skiver og et bidrag til gonger, kjettinger, brøyting etc.

Ser for meg to skiver per mann, 10 skudd per skive, scoring er treff/innertreff. Skytetiden blir lang/romslig, det vil bli gonger i nærheten av skivene, og hjelp til spotting er tillatt under innskytingsskuddene - IKKE under tellende skudd.

Avsluttes med "Beer can shot" :mrgreen:

 

Mest trolig, så må vi gå opp på heia for å skyte. Det er omlag 500m å gå og omlag 80m stigning. Bryce Wells holdt på å omkomme i den bakken, men mange har kommet opp i live, også om vinteren - men i dypsnø så er det altså dypsnø... Ski, truger, pulk, fallskjermhopp... Skyting blir altså helt feltmessig. Men det blir en konkurranse, på papp, på 1km hold - måtte den beste vinne.

 

Påmelding på PM til meg.

 

 

Deltakere:

- Panhead

- M67

- Robert

- PGM .338lm

- Kim

- Frank S

 

 

 

 

 

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Må en være medlem av SBSK for å skyte? Så sjeldent en får skutt på slike hold at en stiller nesten på scratch hver gang. Hvor mye tid vil det være til innskyting tro?

Du får 3 ekstra poeng om du er medlem :wink: Hehe, nei det er ingen krav til medlemsskap i noe som helst.

 

Det er ingen av oss som skyter på 1000m til daglig, så noe tid til innskyting må vi ha. Bakken rundt der vi skal ha blinkene sluker kuler, så vi får hjelpe hverandre med spotting under innskytinga.

Det er heller ikke en drøss gonger, bare noen få.

Fra der vi skal ha standplass er det forresten mulighet til å skyte ca. 1000m i to delvis forskjellige retninger, litt over 1000m og litt under 1000m + 1250m.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sist jeg var i utmarka var det blaut (oppå) søppelsnø de luxe, og ingenting bar, uten truger/ski gikk en fort nedi til livet og vel så det. Jeg berga bedre (egentlig nokså brukbart) på truger (25" Atlas) enn ØKH gjorde på ski, om det er verdt noe. Hun hadde ikke feller, det ville ha hjulpet.

Bakken vår er bratt, og det er dårlig plass til å svinge på vei ned, så selv kommer jeg til å bruke truger, det er nokså sikkert.

Skal prøve å få en ferskere rapport nærmere helga.

 

K

Link to comment
Share on other sites

løfter denne med påmeldignslista, det vil komme noe info senere idag, om snøen og slikt.

 

Jeg tror ikke jeg har sagt noe om tidspunkt - men med såpass få deltakere, og søndag og alt, skal vi si vi møtes i bunn av bakken 1200?

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det er nå tett snø oppe ved Hodne, sikt 2-300m just nå. Dårlig føre på RV9 er det også. Det er nok å skyte på her, men 1000m idag? Tjah.

De som kommer er velkomne, det er alltid trivelig i skogen, men jeg skal ikke holde det mot noen om de holder seg ved kaffetrakteren idag.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ja og nei.

 

Vi skjøt noen få skudd på gonger @ 1km, i noen små opplett i snøværet, var alt for tett til at det var vits i å sette ut skiver.

Så dro jeg og Kim, tipper klokka var ett når vi gav opp (vi kom vel i 11-tida), men ivedaro og en til bet seg fast der oppe til utpå dagen - da gikk det over i regn og de fikk skutt litt. "Good things come to those who wait".

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...