Jump to content

Picatinny 20 moa og 100 meter?


ko-stens

Recommended Posts

Skal sette på en Zeiss Diavari V 2,5-10x50 på Brno Fox'en min. Tenkte da på en picatinnyskinne som denne:

 

http://kinneysshootingsupply.com/16mmpicatinny-rail-adaptr-20moa-alum-19022-p-965.html?osCsid=fa5165de9f7a21c2c5d0657569a36de9

 

Men så ser jeg at det er "20 MOA rise for long range shooting". Langholdsskyting er for meg fullstendig uaktuelt, da det er hold på fra 50 - 150 meter som er interessant for meg når det gjelder jakt.

 

Nå er heller ikke Zeiss'en kjent for å ha så ekstremt mange knepp (?), så lurer derfor på om denne skinna da ikke vil funke på 100 meter med dette siktet.

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på hvor mange MOA kikkerten har.

 

Skal vi se om jeg husker det riktig:

Kikkerten har eksempelvis 50MOA.

Du setter på ei skinne med 20MOA.

Da vil du ha 5 MOA klikk ned og 45MOA klikk opp. Dvs at skal du skyte på laaaaange avstander er det jo bedre å ha masse klikk opp.

Link to comment
Share on other sites

Hei sjefen.

Jeg har hatt "20" tilt på alle riflene mine, og det fungerer strålende.

Jeg ser egentlig bare fordeler ved og ha muligheten tilog klikke litt ut hvis mann har lyst.

Du kan trenge det den dagen du har et annfall/innfall og skal lade 222 i sub, skyte på 300m, og sette v-maxen bak frem i hylsa.

Dette sjer når den allerede tynnslitte linja mellom engasjert og gal blir krysset med sjumilsstøvler :wink:

Dette vil skje sammtidig som du necker ned noen 338LM hylser og gløder siden det stod på Snperhide at dette gjorde susen på Talliban og jordrotter i Utha.

 

(skikkelig i slag i dag )

 

Jeg har vært glad for dette når 8x32`n har blitt satt på for testing av ladninger, og når noe går bra har jeg nok klikk fra 3-500 i en Burris Signature diamond ett eller annet med targetdot og moa knepp.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Artig svar, Jonas.L. :-)

 

Ellers endte det med å bestille Warneringer. De skal visst gå akkurat med tanke på objektivet. Det kan muligens bli trangt mellom hevarm og okular, men det får tiden vise. Det går an å sende i retur, har jeg skjønt. ABC-fritid hadde disse til en hyggelig pris. Tilt på skinna har i grunn ingen misjon for min del, og jammen tror jeg ikke at nettbutikken jeg fant skinna er redde for at dette er noe skummelt noe som ikke må forlate USA...

 

Så må jeg jaggu tråkke til og kjøpe ringer til en "heftig" Simmons 4,5-18x44 som skal på Rem 597'en til jentungen... Hadde helt glemt det. Der sitter det en pictainnyskinne, så blir vel medium som skulle passe der da, tenker jeg. Billigst mulig er mottoet der, så får se om jeg finner et eller annet på Ebay, om ingen har noe billig noe her på bjerget. Får søke litt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...