Jump to content

Gjengeproblemer med hauskendempere


korporal

Recommended Posts

Hei jeg har kjøpt ny Hausken jaktfeltdemper i dag, men til min store skuffelse passet ikke demperen på gjengene. Jeg har en hausken std med bakkammer fra før som passer. Jeg har også en såkalt lydmoderator som passer med nød og neppe. Demperen til kjærringa som er av typen viking passer ikke. Børsemakeren mener han har tilpasset gjengene til den gamle demperen, å det stemmer nok. Men skal det være nødvendig å kappe å gjenge oppigjen eller fikle med gjengene når en skifter demper?

Finnes det ikke noe standard for å få gjenger til å passe sammen?

Skulle ihvertfall tro at hausken sine dempere skulle gå overens.....

 

Noen som har vært borti dette før?

 

Korporal

Link to comment
Share on other sites

Har vært diskutert før, og svaret er at det er det man får når man lar børsemaker tilpasse gjengene fremfor å følge etablerte standarder. Fordelene ved slik praksis er diskutable, og har klare ulemper som du nå opplever.

Det er to løsninger, den enkleste er å spørre forhandler om du kan prøve en annen han har inne. Alternativet er å sende den inn til børsemaker, er lengden kritisk så er det som regel mulig å ta en liten snau av gjengene uten å ødelegge noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...