Jump to content

Bikkja klatrer ut av hundegården


knutis

Recommended Posts

Viktig å gå til arbeid kjapt, her.

Vet jeg har gjort forskjellige ting selv. Men....var kun når jeg la ting oppå toppen av hundegården, som falt ned når hunden klatret opp, jeg fikk løsning.

Hjørnet er enkleste stedet å bygge opp. En plate legges oppå hundegården, i hjørnet. Ikke bruk tunge ting. Masse ting som lager mye lyd, vil forhåpentligvis sette en støkk i hunden, og gjøre at den ikke går opp igjen

 

Er hunden litt skjør i nøtta, kan en få en periode hvor den er redd/skeptisk for skramlende ting. Men, jeg tar heller det, enn en hund som lufter seg selv.

 

Jeg mener å huske at jeg brukte en haug med matskåler og tomme malingsspann, som raste ned på hunden

Link to comment
Share on other sites

Veldig enkel løsning som fungerte for klatreren min:

 

Jeg spente opp et nylontau omtrent 15 cm fra toppen, der spennet sto omtrent 15 cm ut fra elementene.

Altså: La oss si at du har en kvadratisk hundegård: Du binder opp nylontauet i f.eks. det vestlige elementet og det østlige elementet, slik at tauet er spent opp ca 15 cm fra det sydlige elementet, og tilsvarende hele veien rundt. Når bikkjeladden klatrer, kommer den ikke over tauet som er spent opp der oppe.

 

Fungerer perfekt, er enkelt, billig og raskt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...