Jump to content

Blaser montasjer i aluminium?


Bluto

Recommended Posts

Jepp... sprekker. Men er bare 1 sett som har tatt kvelden så kan jo være en feil produksjon.

Ingen merker fra slag på kikkerten og kan ikke huske at børsa har blitt dunket nevneverdig heller, er brukt i ca 6måneder

tenkte helst å skaffe i stål så jeg slipper risken med det samme problemet midt i jakta.

velger jeg QR ringene så kan jeg kansje få siktet litt lavere også vist jeg ikke tar helt feil :D

Link to comment
Share on other sites

Ringene er av aluminium. Leupold qr ringer kan enkelt tilpasses blasermontasjen

Vet du hvordan de kan tlpasses lett? Mulig eg må se litt på dette :)

 

Jeg spente ringene i en dreiebenk og borret opp hullet og gjenget i benken.

 

 

 

Og det er helt rett at du kan få kikkerten litt lavere

Link to comment
Share on other sites

Jepp... sprekker. Men er bare 1 sett som har tatt kvelden så kan jo være en feil produksjon.

Ingen merker fra slag på kikkerten og kan ikke huske at børsa har blitt dunket nevneverdig heller, er brukt i ca 6måneder

tenkte helst å skaffe i stål så jeg slipper risken med det samme problemet midt i jakta.

velger jeg QR ringene så kan jeg kansje få siktet litt lavere også vist jeg ikke tar helt feil :D

 

Den var ny... hvor sprekker de?

Link to comment
Share on other sites

ser jeg max kan senke siktet 1-2mm lavere før røret tar i så jeg prover med orgiale.

Kan jo være feil moment som har blitt brukt på skruene når jeg ser på sprekken. Kansje det ble mye møllers tran på børsemakeren den dagen. Er egentligg ikke ute etter å ta noen for dette og gidder ikke å lage bråk med blaser eller børsemaker bare for noen skarve ringer

(Blaser kan lage mandags produkter de også)

@Yhaug. Den øverste ringen sprekker rett over (3-4mm) der hullene for skruene er. Sprekken går i lengde retningen.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg har 2 kikkerter så vurderer jeg en "reserveløsning" å ta ringen fra det andre siktet og sette over på siktet som jeg bruker til vanlig. Er det noe som tilsier at jeg ikke burde gjøre dette? Hvilket moment skal brukes på ringene?

Håper noen har peiling på dette :?:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett noe oppgitt moment, men fra flere kilder har jeg sett det anbefales å dra til det man klarer på den korte enden av unbrakonøkkelen. Har du momentnøkkel i gjeldende område kan du finne ut hvor det ligger og opplyse oss andre.

 

En "tommelfingerregel" jeg leste for mange år siden var å dra til med bare lillefingeren, da på lange enden av nøkkelen.

 

Tror nok de fleste ringer er overdratt, har selv vært forsiktig, så forsiktig at skruene på en optilockringer dryssa rundt meg. På optilock bør man ettertrekke, plastringene setter seg når nye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...