Jump to content

Murom/PMC og Magtech tennhetter


EsoxLucius

Recommended Posts

Har brukt Magtech til 9mm og ladet opp ca 2000 av dem og skutt vel 1000. Funker fint i Glock, CZ, Walther P99. Null problem.

Har også ladet i .38spl nermere 1000st og skutt noen hundre av dem.

I .38spl har jeg hatt problemer med tennhetter som måtte ha 2-3slag for å fyre. Men dette er i tunede revovlere som ikke liker fabrikkammo heller. De originale revolverne som har prøvd dem har funket fint.

 

Jeg kommer til å kjøpe flere av disse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte Federal SR hetter til 9 major med stort hell. Så ladet jeg opp 1000 patroner med Magtech SR, UTEN stort hell. Magtech er betydelig hardere enn Federal, men det burde vel ikke kommet som noen overaskelse. Og ja, å trekke 1000 patroner suger ræv!

Jeg bruker nå Magtech SP hetter i 9 major,9 korporal(121PF) , 38spl, 40s&w. Totalt brukt kanskje 8-10.000 hetter uten en eneste klikk.

Jeg liker også godt at SR hettene er merket med en merkelig formet V, slik at det er lett å se forskjell på SR og SP.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ladet opp 100 skuff først og prøvde med dem. Var usikker på hardheten. Men jeg har ikke noe problem å selge ammo med harde tennhetter til mine klubbkamerater som skyter originale våpen. Å måtte trekke 1000kuler... Hvordan tenkte du da når du ladet opp så mange uten å vite at dem funket? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at magtech er hardere enn CCI som er hardere enn Federal.(mykest av alle)

Jeg kjøpte en kasse magtech da federal ikke var å oppdrive, samt at de var billige. Spurte spesifikk om hardhet da jeg mistenkte at de er harde, joda magtech er mykere enn CCI var svaret fra butikk, fra en som påstår at han har "testet"

Resultat er at jeg har en kasse (5000) som ikke smeller i noen pistol jeg har, ei heller i en kompis sin CZ Stock III.

 

Så om du vil teste, kjøp 100stk å prøv. Er pistolen tunet så ikke forvent sikker tenning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...