Jump to content

Bereding av beverskinn


DanielS

Recommended Posts

Har tenkt å sende inn et par beverskinn til bereding og har brukt dagen på rense/skrape. Etter mye styr er skinnene ok, men jeg har dessverre fått noen småkutt som har gått gjennom skinnet. Hvor viktig er dette for resultatet, og spørsmålet er derfor om kutt/hull i skinnet gjør det kasserbart?

Link to comment
Share on other sites

Skulle sett beverskinnet mitt, du da! Ser mer ut som skabbrev... :lol:

 

Om du ikke synes de er bra nok til beredning (garving?), kan du bare få tørket dem og bruke dem som sitteunderlag. Det var mitt mål med "prosjekt sitteunderlagskyting" i fjor vår. Denne pappskiva av et beverskinn, som ser mer ut som om er skutt med hagle fremfor .222, er faktisk behagelig å sitte på. :-)

 

Så det bør ganske mye til før du kaster et beverskinn! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg flår bever lar jeg rygghinnen sitte igjen på skinnet.Det er jo over ryggen fra nakke til hale at bever er kuk å flå.Denne kjøtthinnen er kun noen mm tjukk,og saltet drar rett igjennom det så skinnet blir ikke surt.Ved å la hinnen sitte på skinnet tar det heller ikke mer enn 10 min å flå beveren,og myyye mindre sjanse for å lage hull i skinnet.

 

Fikk tilbake 3 skinn fra Roars pels i høst,og det blir helt strøkent!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...