Jump to content

Magnum 2


gomslork

Recommended Posts

Tenker nå å skaffe meg en magnum 2 revolver, og er usikker på hva jeg skal velge. Vet at både S&W og Ruger har mye fint, men hva skal man velge? Og løpslengde, 4", 6", 8" eller lengre?

Kom med begrunnet forslag, og ikke bare "slik er det".

Godt forslag til magnum 1 revolver tas også mot.

Espen.

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker DA revolver med langt løp. SA skaper for meg unødig stress ved lading og tømming av våpna. Langt løp gir bedre siktelinje og også rekyloptak, men gjør selvsagt revolveren tyngre. men gjennomsnittlig vil en 8-9" smellert være et godt utgangspunkt om det passer deg bra.

Dog... mitt mag 2 våpen er jo faktisk en pistol (grizly LAR .45 winmag)

Link to comment
Share on other sites

Vanligste jeg har sett i løypene er nok S&W 686 i M1 og S&W 29/629 i M2. Men er vel også en del Ruger GP100 i M1 og Ruger Blackhawk/Redhawk i M2 også.

bruker selv en 686 i M1 og har en av meg ubrukt Ruger New Blackhawk i M2 (den var billig og egentlig tenkt å brukes til CAS) men den blir erstattet av en S&W 29 på nyåret.

Link to comment
Share on other sites

Tenker nå å skaffe meg en magnum 2 revolver, og er usikker på hva jeg skal velge. Vet at både S&W og Ruger har mye fint, men hva skal man velge? Og løpslengde, 4", 6", 8" eller lengre?

Kom med begrunnet forslag, og ikke bare "slik er det".

Godt forslag til magnum 1 revolver tas også mot.

Espen.

 

Er fornøyd med 460-en. Lader kraftige patroner og kommer aldri høyt på resultatlista, men skyter magnum 2 fordi jeg liker mye flammer, høyt smell og mye rekyl. Til magnum 1 har jeg S&W 686. Fornøyd med den også, og den kan brukes til mye annet. Hvis det ikke er så farlig med resultatene så kan jeg absolutt anbefale S&W 460 til magnum 2. Hvis resultatene er viktig tipper jeg det beste må være en .44 mag med svakt lada patroner og lett avtrekk. Du burde først bestemme deg for hva som er viktigst for deg, og velge våpen ut i fra det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Min Mag2 revolver er en S&W 629 mountain revolver 44mag, 4" slank pipe og tønne i titan gjør denne kanonen ekstra lett, blir gøy å se hvordan det går, blir det helt på trynet så bytter jeg til et lengre løp :)

 

Hva slags erfaringer har du gjort deg med denne, i forhold til bruk og ladninger?

 

Sitter akkurat å sikler på en annen 4 tommer, derav spørsmålet.

 

Pallplassering får jeg ikke uansett om jeg skyter en slik suboptimal sak eller en performance center, optimalisert etter alle kunstens regler, super sak som koster den førstefødte, huden av pungen og en nyre eller to. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...